Limitowana seria 25 Classic Defenderów powstanie z unikalnym, inspirowanym ekspedycjami malowaniem, w wersjach nadwozia 90, 110 oraz 110 typu pick-up z podwójną kabiną. Daje też możliwość wzięcia udziału w nowej odsłonie ekskluzywnej przygody, jaką są zawody Land Rover Trophy.
Land Rover Classic wypuści 25 ekskluzywnych, inspirowanych ekspedycjami pojazdów Classic Defender Works V8 Trophy II, aby uczcić swoje globalne dziedzictwo w off-roadzie i eksploracji.
Przez siedem dekad land rovery eksplorowały wcześniej niedostępne ścieżki. Każdy z pojazdów posiada unikalne malowanie, reprezentujące 23 lokalizacje, którym stawił czoła legendarny samochód z napędem 4×4 podczas trwającej 70 lat historii poszukiwania przygód, w tym miejsca z rajdów Camel Trophy, First Overland oraz G4 Challenge.
Oprócz możliwości zakupu unikalnego pojazdu kolekcjonerskiego klienci otrzymują zaproszenie do wzięcia udziału w drugich ekskluzywnych trzydniowych zawodach Land Rover Trophy. Pozwalają one klientom nawiązać trwałe przyjaźnie i przeżyć niezapomniane przygody. Klienci będą wspierani przez ekspertów, aby móc współzawodniczyć w serii punktowanych off-roadowych wyzwań, inspirowanych słynnymi globalnymi przygodami. Po trzech dniach zawodów jedna drużyna otrzyma nagrodę główną.
Namiastkę Camel Trophy klienci Land Rovera mogli przeżyć podczas trwającego w lipcu Land Rover Experience. Na Torze Modlin oraz pobliskiej żwirowni brytyjska marka zorganizowała specjalny cykl, w którego trakcie pod okiem certyfikowanych instruktorów klienci uczyli się jazdy off-road, a później sprawdzali swoje umiejętności w terenie. Do ich dyspozycji była cała rodzina Land Rovera od kultowego Defendera przez Discovery, Discovery Sport, Velara czy Evoque.
Model Classic Defender Works V8 Trophy z unikalnym malowaniem, który honoruje terenowe dziedzictwo Land Rovera, powstanie dzięki wykorzystaniu modeli Defendera z lat 2012–2016, rozebranych i ręcznie przebudowanych, by odpowiadały rygorystycznym standardom oraz ulepszonym, wysokim specyfikacjom, opracowanym przez wyspecjalizowany team z Land Rover Classic.
„Defender zdobywał tereny na całym świecie. Nasz najnowszy Classic Works V8 Trophy II honoruje to ekspedycyjne dziedzictwo swoim unikalnym designem, oddającym hołd niektórym z tych niezwykłych lokalizacji. Każdy z 25 dostępnych pojazdów powstał z zamiłowania i został pozyskany, zmontowany oraz zremasterowany przez pełen pasji zespół specjalistów. Oprócz otrzymania wysoce kolekcjonerskiego pojazdu właściciele będą mieli wyjątkową okazję poddać go ostatecznemu testowi podczas zawodów Land Rover Trophy” – komentuje Michael van der Sande, Managing Director, Jaguar Land Rover Special Vehicle Operations.
Limitowana edycja będzie zasilana pięciolitrowym silnikiem benzynowym V8, wytwarzającym 405 KM i 515 Nm momentu obrotowego. Posiada ośmiobiegową automatyczną przekładnię ZF. Każdy model przejdzie kompleksową przebudowę z poprawą zawieszenia, układu kierowniczego i hamulców. W ofercie będą wersje nadwozia 90 oraz 110 Station Wagon, jak również 110 w wersji pick-up z podwójną kabiną – po raz pierwszy w modelu Trophy. W liczącej 25 egzemplarzy serii produkcyjnej Land Rover Classic stworzy tylko 5 pick-upów z podwójną kabiną, a pozostałe 20 pojazdów równo wyposaży w typy nadwozia 90 oraz 110 Station Wagon.
Na zewnątrz utrzymany będzie charakterystyczny czarno-biały motyw przewodni z unikalnym malowaniem opracowanym przez zespół zajmujący się designem w Land Rover Special Vehicles. Główna część nadwozia będzie wykończona w kolorze Fuji White z kontrastującym dachem w kolorze Narvik Black oraz zewnętrznymi detalami w odcieniu Gloss Black aż do najdrobniejszych szczegółów, w tym nitów, śrub i otworów wentylacyjnych. Motyw dopełnią 18-calowe obręcze Sawtooth w kolorze Gloss Black.
Malowanie będzie zawierać 23 lokalizacje, w których Land Rover zdobywał wymagające tereny podczas trwającej 70 lat off-roadowej eksploracji. Obejmują one historyczne wyzwania off-roadu, jak również te bardziej współczesne ekspedycje Land Rovera w rejony od Południowej Afryki poprzez Laos aż do Peru.
Szereg zewnętrznych ulepszeń zapewni osiągi nie do zatrzymania na każdym terenie. Z przodu ochronna rama w kształcie litery A zmieści wyciągarkę. Czarna maska silnika będzie posiadać satynowe wykończenie, które redukuje odblaski w jasnych warunkach, natomiast potężna listwa oświetleniowa LED o szerokości 1,27 m zapewni doskonałą widoczność w warunkach terenowych w nocy.
Classic Defender Works V8 Trophy II będzie miał 500 mm głębokości brodzenia, tylny hak holowniczy i zostanie wykończony progami bocznymi oraz zewnętrznym pałąkiem dla dodatkowej ochrony nadwozia. Tylna drabinka zapewni dostęp do bagażnika dachowego, a subtelne detale obejmą oznaczenie Land Rover Trophy i białe logo na chlapaczach.
Sportowe fotele Recaro zostaną pokryte wysokiej jakości czarno-białą skórą Windsor z kontrastującymi szwami, łącząc oparcie i komfort. Skórzane wykończenia znajdą się na desce rozdzielczej, drzwiach oraz zagłówkach.
Nowoczesny system Infotainment Land Rovera Classic ze zintegrowaną nawigacją i możliwością podłączenia urządzeń mobilnych zapewni najnowsze opcje multimedialne ukryte w autentycznej desce rozdzielczej. Ergonomiczna przekładnia pistoletowa Land Rovera dla automatycznej skrzyni biegów ZF będzie montowana w celu zwiększenia kontroli.
Charakterystycznym elementem wykończenia wnętrza będzie umieszczony w centrum deski rozdzielczej, wykonany na zamówienie przez Elliota Browna, zegar Land Rovera Trophy, którego unikalna tarcza odzwierciedla zewnętrzny wzór malowania. Elliot Brown po raz kolejny dostarczy właścicielom Trophy wyjątkowy, wytrzymały zegarek z edycji Competitor's Edition. Tymczasem dla tych, którzy nie mieli wystarczająco szczęścia, by zdobyć jeden z limitowanych pojazdów, Elliot Brown stworzy 1000 zegarków inspirowanych Land Roverem Classic Defender Works V8 Trophy II.
Wreszcie dla tych, którzy chcą wzbogacić swojego defendera o pewne elementy zaczerpnięte z estetyki Works V8 Trophy II, Land Rover Classic będzie oferował oryginalne, inspirowane Trophy akcesoria, które zostaną zaprezentowane do końca roku.
DANE TECHNICZNE | LAND ROVER CLASSIC DEFENDER WORKS V8 TROPHY II |
SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW | |
Pojemność silnika (cc) | 4,999 |
Cylindry | V8 benzynowy wolnossący (EU5) |
Moc KM | 405 @ 6,000 rpm |
Moment obrotowy Nm | 515 @ 5,000 rpm |
Skrzynia biegów | 8-biegowa, automatyczna, z uchwytem pistoletowym, napęd na wszystkie koła, automatic with Pistol Shifter, All-Wheel Drive, dwubiegowa skrzynia rozdzielcza, wytrzymałe przednie i tylne dyferencjały, centralny dyferencjał z ograniczeniem momentu obrotowego |
PODWOZIE | |
Przednie i tylne zawieszenie | Przód: oś belkowa, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, drążek Panharda i wahacze. Drążek stabilizujący Tył: oś belkowa, sprężyny śrubowe, amortyzatory teleskopowe, rama w kształcie litery A. Drążek stabilizujący |
Przednie hamulce | serwowspomagane dyski 335 mm, czterotłoczkowe zaciski |
Tylne hamulce | serwowspomagane dyski 300 mm, czterotłoczkowe zaciski |
Koła i opony | 16-calowe, wytrzymałe koła, opony błotno-terenowe |
Kierowanie | Kula recyrkulacyjna, zasilana |