PIĘCIOGWIAZDKOWA OCENA EURO NCAP DLA DISCOVERY SPORT

EURO NCAP DLA DISCOVERY SPORT

DISCOVERY SPORT ZOSTAŁ NAGRODZONY PIĘCIOGWIAZDKOWĄ OCENĄ BEZPIECZEŃSTWA W NAJNOWSZEJ EDYCJI RANKINGU EURO NCAP. PAKIET ZAAWANSOWANYCH TECHNOLOGII WSPOMAGAJĄCYCH KIEROWCĘ ZDOBYŁ WYNIK 85% W KATEGORII „WSPOMAGANIE BEZPIECZEŃSTWA”. TERAZ JUŻ KAŻDY Z MODELI MAREK RANGE ROVER, DISCOVERY I DEFENDER MA PIĘCIOGWIAZDKOWĄ OCENĘ EURO NCAP.

Discovery Sport został ponownie nagrodzony pięciogwiazdkową oceną w rankingu bezpieczeństwa Euro NCAP, co oznacza, że wszystkie modele Range Rovera, Discovery i Defendera mają teraz maksymalną ocenę bezpieczeństwa.

Discovery Sport został przetestowany zgodnie z wyśrubowanymi standardami obowiązującymi w roku 2022. Wynik całościowy pięciu gwiazdek, rezultat 89% w restrykcyjnym teście bezpieczeństwa dzieci, 71% dla niechronionych użytkowników dróg oraz 85% za wspomaganie bezpieczeństwa to szczególnie ważne osiągnięcie, biorąc pod uwagę rodzinny charakter tego modelu. Ochrona dorosłego pasażera została oceniona na 84%.

Osiągając pięciogwiazdkowy wynik, Discovery Sport dołącza do modeli Discovery, Defender oraz Range Rover Evoque, Range Rover Velar, Range Rover Sport i Range Rover, korzystając z dekad doświadczenia w aktywnych i biernych systemach bezpieczeństwa.

„Naszą ambicją jest zaprojektowanie i zbudowanie najbezpieczniejszych pojazdów dla naszych klientów. Cyfrowe innowacje oraz wprowadzenie nowych technologii ADAS pozwoliły nam utrzymać standardy bezpieczeństwa na najwyższym poziomie, zachowując jednocześnie wszechstronność i możliwości kojarzone z pojazdami z logo Discovery” – mówi Thomas Mueller, Executive Director Product Engineering, Jaguar Land Rover.

Discovery Sport to model, który wraz ze swoją premierą wprowadził najnowocześniejsze funkcje bezpieczeństwa Land Rovera, jak poduszkę powietrzną dla pieszego czy autonomiczne hamowanie awaryjne. Od tej pory są one udoskonalane, m.in. nową technologią radarową oraz zaktualizowanymi algorytmami, aby zwiększyć ich możliwości. Inne ulepszenia obejmują przeprojektowane zagłówki i pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie oraz dodanie multikolizyjnej technologii hamowania.

Oferowany w Land Roverze Discovery Sport zestaw aktywnych systemów wspomagania kierowcy (ADAS) tworzą:

  • Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) – posługując się skierowanymi do przodu radarami i kamerami, AEB pomaga zidentyfikować pojazdy, pieszych i rowerzystów z przodu albo nadjeżdżające pojazdy czy rowerzystów z sąsiedniego pasa, kiedy nasz pojazd skręca w lewo lub w prawo. AEB zidentyfikuje zbliżające się ryzyko i uruchomi hamulce, aby zminimalizować dotkliwość zderzenia lub go uniknąć.

  • Asystent wspomagający utrzymanie pasa ruchu – monitoruje oznaczenia na powierzchni drogi, aby wykryć niezamierzoną zmianę pasa ruchu. Jeśli pojazd zacznie przekraczać granicę pasa, na kierownicy użyta zostaje siła, aby przeciwdziałać temu ruchowi.

  • Kamera 3D Surround oraz funkcja ClearSight Ground View – system kamer zapewnia trójwymiarowy widok 360⁰ wokół samochodu i może wyświetlać kilka podglądów jednocześnie na ekranie dotykowym podczas manewrowania, dostarczając kierowcy szczegółowe informacje o otoczeniu. ClearSight Ground View pozwala kierowcy obserwować niewidoczny obszar bezpośrednio przed i pod maską na centralnym wyświetlaczu dotykowym.

  • Aktywny tempomat (ACC) – aktywny tempomat utrzymuje prędkość przejazdową ustawioną dla pojazdu. Jego prędkość automatycznie się zmniejsza, jeśli wolniej poruszający się pojazd zostanie wykryty na pasie z przodu.

Discovery Sport pozostaje niezwykle wszechstronnym kompaktowym SUV-em z układem siedzeń 5 + 2 – także z napędem P300e. To hybrydowy napęd typu plug-in, zapewniający aż do 60 km zasięgu jazdy całkowicie elektrycznej i średnią emisję CO2 wynoszącą 34 g/km. W standardzie dostępne jest również szybkie ładowanie prądem stałym DC, umożliwiające ładowanie do 80% w ciągu 30 minut.