Jaguar Land Rover ogłosił fascynujące plany przyspieszenia swojej transformacji, aby stać się wiodącym na świecie producentem nowoczesnych, luksusowych samochodów, ujawniając, że fabryka w Halewood w Wielkiej Brytanii stanie się zakładem produkującym auta całkowicie elektryczne, a płyta podłogowa dla średniej wielkości SUV-ów nowej generacji, zwana zelektryfikowaną płytą modułową (EMA), będzie stworzona specjalnie dla aut czysto elektrycznych.
„Dwa lata temu wdrożyliśmy naszą strategię Reimagine i od tego czasu poczyniliśmy ogromne postępy, wypuściliśmy na rynek dwa nowe, docenione przez krytyków, nowoczesne i luksusowe modele Range Rover i Range Rover Sport, które dołączyły do rodziny Defender, na którą notujemy rekordowy popyt. Osiągnęliśmy to, radząc sobie z przeciwnościami związanymi z pandemią oraz niedoborami chipów i zwiększyliśmy produkcję naszych najbardziej dochodowych modeli, aby zapewnić zysk rodzinie JLR w trzecim kwartale” – powiedział dyrektor generalny Jaguar Land Rover, Adrian Mardell.
W czasie ogłoszenia dla mediów z całego świata, które odbyło się w centrum JLR w Gaydon, dyrektor generalny Adrian Mardell potwierdził zaangażowanie firmy we wdrożoną strategię Reimagine, która do 2030 r. przekształci firmę w producenta nowoczesnych samochodów luksusowych z napędem elektrycznym w czasie, kiedy JLR osiągnie dwucyfrowy zysk operacyjny do 2026 roku.
„Dziś z dumą ogłaszam, że przyspieszamy naszą ścieżkę elektryfikacji, przekształcając jedną z naszych fabryk w Wielkiej Brytanii i tworząc nową płytę podłogową dla w pełni elektrycznych, luksusowych SUV-ów średniej wielkości nowej generacji. Ta inwestycja pozwala nam urzeczywistnić naszą nowoczesną, luksusową, elektryczną przyszłość, rozwijając nowe umiejętności i potwierdzając nasze zobowiązanie do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2039 roku” – dodał Mardell.
Inwestycja w modele elektryczne nowej generacji
Ogłaszając informacje o harmonogramie elektryfikacji nowej generacji, JLR potwierdził, że zacznie zapraszać klientów do składania zamówień na nowoczesnego, luksusowego, w pełni elektrycznego Range Rovera pod koniec tego roku. Pierwszym z nowoczesnych, luksusowych SUV-ów średniej wielkości nowej generacji, będzie w pełni elektryczny model z rodziny Range Rover, wprowadzony na rynek w 2025 roku i produkowany w Halewood w Merseyside, co dodatkowo potwierdza zaangażowanie JLR w przyszłość przemysłu samochodowego w Wielkiej Brytanii.
I chociaż płyta podłogowa EMA będzie wyłącznie elektryczna, w miarę wzrostu tendencji do elektryfikacji na niektórych rynkach JLR zachowa elastyczną, modułową płytę (MLA), na której zbudowane są Range Rover i Range Rover Sport, oferując je z silnikiem spalinowym, w wersji hybrydowej i nowej, elektrycznej (BEV). Daje to JLR bezkompromisową elastyczność w dostosowywaniu linii pojazdów do potrzeb różnych rynków na całym świecie, które z różną prędkością zmierzają w kierunku osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla.
Dom Marek
JLR zaprezentował jednocześnie nowe podejście w ramach strategii Reimagine, które ma wzmocnić wyjątkowy charakter każdej ze swoich marek – Range Rovera, Defendera, Discovery i Jaguara. Dom Marek JLR ma przyspieszyć realizację nowej wizji firmy, aby jego marki stały się dumnymi symbolami najbardziej pożądanych na świecie nowoczesnych, luksusowych aut dla najbardziej wymagających klientów.
„Kluczowym elementem naszej strategii Reimagine jest utworzenie Domu Marek, które jest naturalną ewolucją, mającą na celu uwydatnienie i wzmocnienie wyjątkowości naszych charakterystycznych brytyjskich ikon. Naszą ambicją jest tworzenie angażujących emocjonalnie doświadczeń dla naszych klientów, które z biegiem czasu zbudują długoterminowy, wysoki kapitał dla naszych marek i dadzą stabilność na rynku dla JLR w dłuższej perspektywie” – skomentował dyrektor kreatywny JLR, profesor Gerry McGovern OBE (kawaler Orderu Imperium Brytyjskiego).
JLR ogłosił również, że pierwszym z trzech nowo projektowanych, nowoczesnych, luksusowych jaguarów będzie 4-drzwiowe auto sportowe, produkowane w Solihull w West Midlands w Wielkiej Brytanii. Z mocą wyjściową większą niż jakikolwiek poprzedni Jaguar, zasięgiem do 700 km i orientacyjną ceną od 100 000 funtów nowy Jaguar zostanie zbudowany na unikalnej płycie podłogowej, nazwanej JEA. Więcej szczegółów na temat nowego 4-drzwiowego GT Jaguara zostanie ujawnionych jeszcze w tym roku, zanim trafi on do sprzedaży na wybranych rynkach w roku 2024, z dostawami do klientów w 2025 roku.
„Radykalnie przeobraziliśmy Jaguara jako nowoczesną markę luksusową. Kluczem do transformacji Jaguara jest założenie, by projekty dały odbiorcom do zrozumienia, że nie są kopią niczego innego” – dodał profesor Gerry McGovern OBE.
„Wraz z Range Roverem – oryginalnym, luksusowym SUV-em, dostępnym w przedsprzedaży w wersji całkowicie elektrycznej jeszcze w tym roku oraz pierwszym z trzech zapierających dech w piersiach nowo zaprojektowanych, elektrycznych modeli Jaguara, które zostaną wprowadzone na rynek w roku 2025, wkraczamy w niesamowicie ekscytującą nową erę pojazdów elektrycznych dla JLR, który jest symbolem nowoczesnego, luksusowego biznesu” – podsumował dyrektor generalny Jaguar Land Rover, Adrian Mardell.
Inwestycje JLR w brytyjski przemysł motoryzacyjny
Fabryka Halewood w Merseyside w Wielkiej Brytanii stanie się całkowicie elektrycznym zakładem produkcyjnym i całkowicie elektryczna będzie płyta podłogowa dla średniej wielkości SUV-ów nowej generacji, zwana zelektryfikowaną płytą modułową (EMA). JLR ujawnił również, że jego Centrum Produkcji Silników w Wolverhampton w Wielkiej Brytanii, które obecnie produkuje silniki spalinowe Ingenium do pojazdów JLR, przejdzie na produkcję elektrycznych jednostek napędowych i akumulatorów do pojazdów JLR nowej generacji. Aby podkreślić tę zmianę, zostanie przemianowane na Centrum Produkcji Napędów Elektrycznych JLR.
Jaguar Land Rover przekazał także pozytywne wieści dotyczące przyszłości historycznego, brytyjskiego zakładu w Castle Bromwich. JLR potwierdził, że jego centrum tłoczenia, które przygotowuje karoserie do pojazdów JLR, zostanie rozbudowane, aby odgrywało kluczową rolę w elektrycznej przyszłości firmy, zapewniając elementy produkcyjne dla pojazdów elektrycznych nowej generacji.