Wśród nowości w gamie Range Rovera Sport MY18 wyróżnia się wersja PHEV, która łączy napęd elektryczny z benzynowym, zapewniając znakomite ekonomikę i osiągi:
o Maksymalna moc / moment obrotowy: 404 KM (297 kW) / 640 Nm
o Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (NEDC): 2,8 l/100 km
o Emisja CO2 w cyklu mieszanym (NEDC): 64 g/km
o Zasięg na napędzie elektrycznym: 51 km
o Czas szybkiego ładowania: 2 godziny i 45 minut
Nowy Range Rover Sport uległ technologicznej transformacji w postaci zastosowania hybrydowego układu napędowego typu plug-in, który zapewnia mu nieznany wcześniej poziom wydajności, własności terenowych i osiągów.
Dzisiejszy komunikat jest logiczną konsekwencją informacji, że od 2020 roku wszystkie samochody Jaguar i Land Rover będą dostępne z napędem elektrycznym lub hybrydowym – to kolejny krok milowy do „elektryfikacji” pojazdów tej legendarnej brytyjskiej firmy.
Nowy Range Rover Sport to również zmieniona stylistyka oraz zaawansowane technologie przydatne w codziennym użytku. Flagowy SVR osiąga obecnie 575 KM, co czyni go najszybszą jak dotychczas wersją Range Rovera. To SUV o nowym poziomie własności dynamicznych oraz niezrównanej atrakcyjności wizualnej.
Od czasu premiery w 2004 roku sprzedaż zaprojektowanego i skonstruowanego w Wielkiej Brytanii modelu Range Rover Sport przekroczyła 732 000 egzemplarzy. To niezrównane połączenie dopracowania i porywających osiągów często odgrywa główne role w produkcjach filmowych na całym świecie.
Najnowszy Range Rover Sport jest pierwszym pojazdem hybrydowym typu plug-in firmy Jaguar Land Rover. Nowy model, oznaczony jako P400e, zapewnia ekonomikę i osiągi, łącząc 2.0-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 300 KM (221 kW) z silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM (85 kW). Łączna moc zestawu wynosząca 404 KM (297 kW) — dostępna za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła — zapewnia przyspieszenie 0-100km/h w zaledwie 6,7 sekundy oraz maksymalną prędkość 220 km/h. Za sprawą imponującego momentu obrotowego o wartości 640 Nm nowa jednostka napędowa łączy dynamikę i ekonomikę z typowymi dla Land Rovera zdolnościami terenowymi, komfortem i dopracowaniem.
Dzięki elektrycznej jednostce napędowej Range Rover Sport P400e emituje tylko 64 g/km w cyklu mieszanym NEDC i oferuje zasięg do 51 km przy wyłączonym silniku benzynowym. Po raz pierwszy klienci Land Rovera mogą doświadczyć bez-emisyjnego, bezszelestnego luksusu w terenie dzięki bezkompromisowym zdolnościom off-roadowym, a także wjechać do obszarów z ograniczeniami wprowadzonych dla samochodów z silnikami spalinowymi.
Technologia Terrain Response 2 firmy Land Rover została skalibrowana w wyjątkowy sposób, by inteligentnie i precyzyjnie rozdzielać pomiędzy wszystkimi czterema kołami moment obrotowy z silnika elektrycznego, który maksymalny moment obrotowy rozwija od zerowych obrotów. Zapewnia to lepszą kontrolę podczas powolnej jazdy w terenie, stanowiąc dodatkowe potwierdzenie znakomitych własności off-roadowych modelu Range Rover Sport.
Silnik jest zasilany przez litowo-jonowy akumulator wysokiego napięcia o pojemności 13,1 kWh. Inżynierowie Land Rovera skonfigurowali go w taki sposób, by zmaksymalizować przestronność wnętrza i zapewnić idealny rozkład masy. 2.0-litrowy silnik benzynowy Ingenium został zamontowany wzdłużnie, a silnik elektryczny o mocy 85 kW umieszczono w automatycznej 8-stopniowej przekładni ZF w centralnej części pojazdu obok 7-kilowatowej pokładowej ładowarki. Gniazdko ładowania znajduje się z przodu pojazdu, zaś akumulator litowo-jonowy zamontowano z tyłu pod podłogą bagażnika.
Korzystając z gniazda prądu o natężeniu 32 amperów pełne szybkie ładowanie w domu może trwać zaledwie 2 godziny i 45 minut. Akumulator można w pełni naładować w ciągu 7 godzin i 30 minut za pomocą znajdującego się w wyposażeniu standardowym 10-amperowego przewodu do ładowania w domu.
Nadwozie Range Rovera Sport przeszło ewolucję, czyniąc design pojazdu bardziej harmonijnym i nowoczesnym oraz sprawiając, że Range Rover Sport wygląda bardziej dynamicznie przy zachowaniu swojego charakteru.
Z przodu rzucającą się w oczy nową stylistykę uzyskano dzięki inteligentnym reflektorom Pixel-Laser-LED umieszczonym obok przeprojektowanego przedniej atrapy. Uzupełnienie stanowi nowy zderzak o bardziej agresywnym kształcie. Nowa odmiana PHEV została także wyposażona w gniazdo 7-kilowatowej ładowarki pokładowej ukrytej za znaczkiem Land Rovera z prawej strony atrapy.
Wewnątrz zastosowano nowy system multimedialny Touch Pro Duo, nazwany przez jego twórców „Blade”, najnowocześniejszy i najbardziej zaawansowany z systemów opracowanych do tej pory przez firmę Jaguar Land Rover. Składa się on z dwóch 10-calowych ekranów dotykowych HD stanowiących centralny punkt minimalistycznego wystroju kabiny; łącząc w sobie futurystyczny, elegancki styl z intuicyjnym interfejsem oraz niezrównaną funkcjonalnością.
Możliwości przyłączeniowe zwiększa zestaw obejmujący do 14 gniazdek USB, w tym domowe pozwalające doładowywać laptopy i inne urządzenia. Wprowadzenie technologii Activity Key firmy Jaguar Land Rover także podnosi poziom wygody Range Rovera Sport, pozwalając klientom odblokowywać i blokować zamki bez potrzeby noszenia pilota, co idealnie sprawdza się podczas wypoczynku na świeżym powietrzu.
Klientów poszukujących SUV-a o najlepszych osiągach ucieszy najbardziej dynamiczna wersja SVR, która wnosi model Range Rover Sport na wyższy. Moc podniesiono do 575 KM, zapewniając przyspieszenie 0-100km/h w 4,5 sekundy, zaś śmiałe zmiany stylistyczne i szersze wykorzystanie włókna węglowego sprawiły, że nowy SVR jest bardziej spektakularny, szybszy i zwinniejszy niż kiedykolwiek.
Nowy Range Rover Sport, zaprojektowany i skonstruowany przez firmę Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, będzie produkowany w zakładzie firmy w Solihull. Pierwsze dostawy do polskich salonów sprzedaży Land Rover przewidziano w I kwartale 2018.