NOWY RANGE ROVER ORAZ RANGE ROVER SPORT ZDOBYŁY MAKSYMALNĄ, PIĘCIOGWIAZDKOWĄ OCENĘ W RANKINGU BEZPIECZEŃSTWA EURO NCAP. RANGE ROVER ZOSTAŁ OCENIONY NA 87% W ZAKRESIE BEZPIECZEŃSTWA DZIECI, PODCZAS GDY RANGE ROVER SPORT ZDOBYŁ 85% W ZABEZPIECZENIU DOROSŁEGO PASAŻERA. OBU MODELOM PRZYZNANO OCENĘ 82% W KATEGORII SAFETY ASSIST Z DOSTĘPNYM PAKIETEM ADAS.
Nowy Range Rover oraz Range Rover Sport zdobyły maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę w najnowszym teście bezpieczeństwa Euro NCAP. Luksusowe SUV-y czerpią z ponad 50-letniego doświadczenia w dostarczaniu wyjątkowych możliwości terenowych, wyrafinowania i bezpieczeństwa.
Nowe modele są najnowszymi w długiej linii range roverów, sięgającej aż do modelu Evoque z 2011 roku, które uzyskały pięć gwiazdek w ramach rygorystycznych protokołów bezpieczeństwa Euro NCAP wprowadzonych w 2009 roku. Oba modele bazują na nowej, wykonanej z połączenia metali, elastycznej architekturze MLA (Modular Longitudinal Architecture), która zapewnia solidne podstawy dla całego zestawu najnowszych technologii wsparcia kierowcy, by działały w harmonii dla responsywnej i wyrafinowanej jazdy. Nowy Range Rover, dostępny z cztero-, pięcio- oraz siedmiosiedzeniowymi konfiguracjami, jest aż do 50% sztywniejszy niż jego poprzednik, podczas gdy Range Rover Sport jest sztywniejszy o 35%.
Nagradzany nowy Range Rover został oceniony na 87% w zakresie bezpieczeństwa dzieci, a także 72% dla szczególnie wrażliwych użytkowników drogi, podczas gdy Range Rover Sport osiągnął ocenę 85% za ochronę dorosłego pasażera. Oba SUV-y otrzymały 82% w kategorii Safe Assist.
„Te doskonałe wyniki w Euro NCAP to bezpośredni rezultat ciężkiej pracy i wiedzy, włożonych w projektowanie, konstrukcję oraz produkcję pojazdów, które łączyły bezpieczeństwo, możliwości oraz luksus przez ponad pięć dekad. Nasza mocna, wykonana z mieszanki metali architektura nadwozia MLA-Flex stanowi solidną podstawę dla pakietu najnowocześniejszych aktywnych systemów bezpieczeństwa, takich jak autonomiczny system hamowania awaryjnego (AEB), które w połączeniu działają harmonijnie, aby chronić pasażerów i innych użytkowników dróg. Te range rovery to technologiczny triumph” – mówi Thomas Mueller, Executive Director Product Engineering w Jaguar Land Rover.
Nowy Range Rover oraz Range Rover Sport mają szereg funkcji zaawansowanych systemów wsparcia kierowcy (ADAS), zaprojektowanych po to, by pomagać kierowcy i chronić pasażerów, w tym:
- Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) – wykorzystując skierowane do przodu radary i kamery, AEB pomaga zidentyfikować pojazdy, pieszych oraz rowerzystów przed sobą lub nadjeżdżające pojazdy i rowerzystów z sąsiedniego pasa, podczas gdy nasz pojazd skręca w lewo lub prawo. AEB zidentyfikuje nieuchronne ryzyko i użyje hamulców, by zminimalizować dotkliwość szkody lub uniknąć zderzenia.
- Asystent utrzymania pasa ruchu – monitoruje oznaczenia pasów drogowych w celu wykrycia niezamierzonej zmiany pasa ruchu. Jeśli pojazd zaczyna przekraczać granicę pasa ruchu, na kierownicę działa siła obrotowa, która przeciwdziała ruchowi przekraczającemu granicę.
- Awaryjne utrzymanie pasa ruchu – pomaga przesłać korekcyjne sygnały sterujące, jeśli stwierdzi, że pojazd zbytnio zbliża się do krawędzi drogi i zjeżdża w kierunku sąsiedniego pasa ruchu, na którym wykryto nadjeżdżające pojazdy.
- Kamera 3D Surround oraz ClearSight Ground View – układ Surround Camera System zapewnia widok 360 stopni w 3D wokół pojazdu i może wyświetlać symultanicznie kilka widoków na ekranie dotykowym podczas manewrowania, dostarczając kierowcy szczegółowe informacje o otoczeniu. ClearSight Ground View pozwala kierowcy widzieć ukrytą przestrzeń bezpośrednio przed i pod maską na centralnym ekranie dotykowym wyświetlacza.
- System monitorowania stanu kierowcy – zatrzymuje pojazd i włącza światła awaryjne, jeśli kierowca nie zareaguje na serię sygnałów audiowizualnych.
Monitor tylnej kolizji z asystentem ochrony pasażera – wykorzystuje radary przedniego i tylnego narożnika do wykrywania ryzyka kolizji w promieniu 70 metrów i ostrzegania pasażerów, emitując ostrzeżenie dźwiękowe i przygotowując kabinę na potencjalne zderzenie. W razie potrzeby migają światła awaryjne, a wnętrze jest przygotowywane poprzez napięcie pasów bezpieczeństwa, przesunięcie zagłówków do przodu, pochylenie foteli oraz zamknięcie okien i dachu panoramicznego.
- Zawieszenie wyprzedzające – zawieszenie automatycznie przełącza się w tryb Dynamic, gdy system ostrzegania o przedniej kolizji wykryje ryzyko zderzenia, wspomagając kierowcę w przypadku konieczności wykonania manewrów wymijających poprzez zapewnienie najbardziej zwinnych reakcji.
- Aktywny tempomat i wspomaganie kierowania – utrzymują wyznaczoną prędkość jazdy pojazdu. Prędkość pojazdu jest automatycznie zmniejszana w przypadku wykrycia wolniej poruszającego się pojazdu na pasie przed nim. Układ wspomagania kierownicy pomaga kierowcy utrzymać pojazd na środku pasa ruchu, dokonując drobnych korekt układu kierowniczego.
- Asystent parkowania – wykrywa dostępne miejsca parkingowe i manewruje pojazdem w miejscach równoległych i prostopadłych. Park Assist kontroluje pojazd podczas manewru, wykorzystując układ kierowniczy, przyspieszenie, wybór biegu i hamowanie.
Oprócz aktywnych systemów bezpieczeństwa, nowy Range Rover i Range Rover Sport wykorzystują technologie, których celem jest poprawa czujności kierowcy i zredukowanie potencjalnych czynników rozpraszających jego uwagę.