PRZEDSTAWIAMY DEFENDER CLASSIC V8 OD WORKS BESPOKE

Classic Defender V8 od Works Bespoke

• Defender Classic V8 od Works Bespoke otwiera nowy rozdział w historii modelu Classic Defender.

• Ta nowa, unikalna, spersonalizowana usługa zamówień stanowi szczyt personalizacji. Jest oferowana przez Land Rover Classic Works Bespoke.

• Klienci mogą wybrać w pełni odrestaurowanego klasycznego Defendera V8, dostosowanego do ich indywidualnych potrzeb, z szerokim wyborem materiałów, kombinacji kolorów wnętrza i nadwozia, wykończeń, akcesoriów i ulepszeń, które odzwierciedlą ich osobowość.

• Każdy pojazd jest ręcznie odrestaurowany w Wielkiej Brytanii przez doświadczonych inżynierów Land Rover Classic i wyposażony w oryginalny 5,0-litrowy benzynowy silnik V8 o mocy 405 KM i momencie obrotowym 515 Nm, współpracujący z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF.

• Defender Classic V8 jest dostępny w kultowych wersjach nadwozia 90 i 110, w cenie od 190 000 funtów.

• Oficjalna premiera Defendera Classic V8 od Works Bespoke odbędzie się na Goodwood Revival we wrześniu 2024 roku.

Land Rover Classic otwiera nowy rozdział w swojej historii prezentując Defender Classic V8 od Works Bespoke. Rozszerzając zakres usług renowacyjnych w celu dostarczania całkowicie unikalnych pojazdów, Works Bespoke umożliwia klientom indywidualnym stworzenie własnej wizji modelu Defender Classic i stanowi szczyt personalizacji.

Dostępny w wersjach nadwozia 90 i 110, Defender Classic V8 może zostać skonfigurowany za pomocą nowego cyfrowego konfiguratora Land Rover Classic, a także otrzymać dedykowane spersonalizowane wsparcie od zespołów specjalistów z Classic Works w Coventry w Wielkiej Brytanii i Essen w Niemczech.

Każdy egzemplarz, starannie wyselekcjonowany przez ekspertów, bazuje na pozyskanych pojazdach pierwotnie produkowanych w latach 2012-2016. Są one całkowicie odrestaurowane, zmodernizowane i dopracowane w najdrobniejszych szczegółach, aby zapewnić klientom trwałość, wytrzymałość i niezawodną jakość.

W oparciu o sprawdzoną formułę mechaniczną, znaną z modeli Land Rover Classic Islay Edition i Trophy, Defender Classic V8 jest napędzany oryginalnym 5,0-litrowym silnikiem benzynowym V8 o mocy 405 KM. Potężny silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów ZF, oferując płynne osiągi, wspierane przez zawieszenie opracowane z myślą o optymalnej przyczepności i komforcie jazdy.

Paul Barritt, Dyrektor Land Rover Classic, powiedział:Dzięki Works Bespoke dajemy klientom możliwość stworzenia swojego wymarzonego Defendera Classic V8, idealnie dopasowanego do ich stylu życia. Każdy pojazd jest starannie wykonany, a jedynym ograniczeniem w personalizacji jest wyobraźnia właściciela. Od początku do końca, klienci Works Bespoke doświadczają unikalnego procesu, tworząc swój wyjątkowy model Defender Classic V8”.

Szczegóły wyglądu zewnętrznego

Każdy etap procesu projektowania w ramach programu Works Bespoke jest w pełni spersonalizowany, oferując szeroką gamę kolorów i wykończeń, które idealnie odpowiadają indywidualnemu stylowi zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz pojazdu. Klienci mogą wybrać wymarzony kolor nadwozia, sięgając po odcienie z palet Heritage, Contemporary, Premium lub SV Metallic, albo zdecydować się na unikalną barwę dzięki usłudze dopasowania do próbki.

Paleta SV Metallic oferuje najbardziej ekskluzywne kolory, jakie kiedykolwiek były dostępne, charakteryzujące się głębią i doskonałą jakością ręcznego wykończenia, w tym takie odcienie jak Sunset Gold czy Sunrise Copper. Opcje Heritage obejmują takie kolory jak Balmoral Green i Marine Blue, podczas gdy paleta Contemporary oferuje między innymi Corinthian Bronze i Firenze Red.

Dach może być dopasowany do koloru nadwozia lub wyróżniać się kontrastującym wykończeniem, np. Limestone, znanym z najnowszej wersji Islay Edition.

Personalizacja wykracza daleko poza kolory nadwozia, z możliwością dostosowania licznych detali zewnętrznych. Dzięki temu każde zamówienie idealnie odpowiada gustom i potrzebom klienta.

Klienci mogą również wybierać między 16-calowymi felgami Wolf a 18-calowymi felgami Sawtooth, wykończonymi w kolorze czarnym lub Limestone. Dla tych, którzy planują wyprawy w trudny teren, oferowane są również stopnie boczne oraz akcesoria, takie jak bagażnik dachowy, klatka ekspedycyjna, drabina czy wyciągarka.

Dodatkowo, na dachu Defender Classic V8 klienci mogą również zamontować zestaw reflektorów w klasycznym stylu lub pełną listwę świetlną LED.

Podobnie jak w poprzednich modelach Defender Classic V8, każdy pojazd Works Bespoke jest standardowo wyposażony w nowoczesne reflektory LED, które zapewniają doskonałą widoczność w każdych warunkach. Klienci mogą także wybrać pakiet oświetlenia Heritage lub Crystal Lighting Pack, który nadaje nadwoziu klasyczne lub nowoczesne akcenty.

Wnętrze w detalach

Wnętrze zachowuje klasyczny charakter Defendera, odnowione i wykonane zgodnie ze specyfikacją klienta, ze starannie dobranymi nowoczesnymi funkcjami zaprojektowanymi tak, aby Defender Classic był jak najbardziej przyjazny dla użytkownika.

Intuicyjna i przyjemna w obsłudze dźwignia zmiany biegów steruje automatyczną skrzynią, a starannie dobrana, luksusowa skóra pokrywa siedzenia, panele boczne, drzwi, podsufitkę oraz deskę rozdzielczą. Wszystkie te elementy mogą być wykończone w jednym z pięciu jednolitych lub ośmiu dwukolorowych zestawień, takich jak Caraway, Liberty Blue czy Garnet.

Klienci mają do wyboru wyjątkowo komfortowe fotele Premium lub sportowe fotele Recaro, a każdy detal wykończony jest zgodnie z najwyższymi standardami.

W centralnej konsoli, wykończonej w błyszczącej czerni, znajduje się system multimedialny Land Rover Classic, który oferuje nowoczesne funkcje, takie jak nawigacja satelitarna, radio DAB oraz łączność Bluetooth, obsługiwane przez dotykowy ekran o przekątnej 3,5 cala z oryginalnym wyświetlaczem i okładziną.

Klienci mogą skonsultować się z ekspertami Land Rover Classic, w celu spersonalizowania pojazdu w jeszcze większym stopniu. Jeśli preferowane kolory wykraczają poza dostępne opcje, możliwa jest konsultacja z zespołem Land Rover Classic w celu stworzenia indywidualnego projektu.

Dla tych, którzy cenią sobie elastyczność podczas wypraw terenowych, pakiet Adventure oferuje montowany na dachu namiot oraz drabinę. Dodatkowo, dostępna jest konwersja Ply Guys Camper Conversion, która przekształca tylną część kabiny w niestandardową przestrzeń mieszkalną.

Specyfikacja techniczna

Starannie wyselekcjonowane pojazdy pochodzą z lat 2012-2016, a każdy egzemplarz wyposażony jest w wolnossący silnik V8 o pojemności 5,0 litrów, zapewniającą 405 KM i 515 Nm momentu obrotowego w ramach procesu Works Bespoke. Moc jest przenoszona na wszystkie koła za pomocą ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów ZF i systemu napędu na cztery koła, co zapewnia doskonałe właściwości jezdne na co dzień oraz wyjątkową zdolność do pokonywania trudnego terenu.

Wszystkie pojazdy Defender Classic V8 od Works Bespoke korzystają z najwyższej jakości części, takich jak wydajne czterotłoczkowe hamulce Alcon, z tarczami o średnicy 335 mm z przodu i 300 mm z tyłu, zapewniającymi znakomitą siłę hamowania. Zmodernizowane zawieszenie Defendera, obejmujące sprężyny śrubowe Eibach, stabilizatory poprzeczne oraz amortyzatory Bilstein, gwarantuje komfort i doskonałe osiągi zarówno na drodze, jak i w terenie.

Stworzony z myślą o poszukiwaczach przygód, entuzjastach motoryzacji i kolekcjonerach, Defender Classic V8 od Works Bespoke jest dostępny w cenie od 190 000 funtów + VAT za czteromiejscowy model 90 Station Wagon, 199 000 funtów + VAT za pięciomiejscowy model 110 Station Wagon oraz 204 000 funtów + VAT za siedmiomiejscowy model 110 Station Wagon.

Defender Classic V8 od Works Bespoke zadebiutuje na Goodwood Revival 2024, który odbędzie się w dniach 6-8 września. Będzie to okazja dla potencjalnych klientów i miłośników Defender Classic, aby zobaczyć pojazd na żywo i spotkać się z członkami zespołu Land Rover Classic.

DANE TECHNICZNE DEFENDER CLASSIC V8 OD WORKS BESPOKE
SILNIK I SKRZYNIA BIEGÓW
Pojemność silnika (ccm) 4999
Typ silnika Wolnossący silnik benzynowy V8 (EU5)
Moc (KM) 405 przy 6000 obr/min
Moment obrotowy (Nm) 515 przy 5000 obr/min
Skrzynia biegów 8-biegowa automatyczna z dźwignią typu Pistol Shifter, napęd na wszystkie koła All-Wheel Drive, dwubiegowa skrzynia rozdzielcza, wzmocnione przednie i tylne dyferencjały, centralny dyferencjał o ograniczonym poślizgu
PODWOZIE
Przednie i tylne zawieszenie Przód: oś belkowa, sprężyny śrubowe Eibach, amortyzatory teleskopowe Bilstein. Drążek Panharda i wahacze promieniowe. Drążek stabilizujący Eibach. Tył: oś belkowa, sprężyny śrubowe Eibach, amortyzatory teleskopowe Bilstein. Rama „A” i wahacze wleczone. Drążek stabilizatora Eibach.
Hamulce przednie Czterotłoczkowe zaciski Alcon, tarcze 335 mm.
Hamulce tylne Czterotłoczkowe zaciski Alcon z tarczami 300 mm
Koła i opony 16-calowe wytrzymałe stalowe koła, opony terenowe
Kulkowy układ kierowniczy, wspomagany elektrycznie

HISTORIA DEFENDERA Z SILNIKIEM V8

• Historia jednostek napędowych V8 w Land Roverze Defenderze i jego poprzednikach sięga 1979 roku, kiedy to wprowadzono model Series III Stage 1 V8. Wówczas 3,5-litrowy silnik Rover V8 z gaźnikiem generował moc 90 KM.

• Modele Land Rover 110 (1983) i 90 (1984) również korzystały z tego samego 3,5-litrowego silnika V8, co seria III Stage 1 V8, ale w wersji 113 KM, ulepszonej do 135 KM od 1987 roku.

• W 1992 roku na rynek północnoamerykański (NAS) trafiły Defendery 90 i 110, wyposażone w 3,9-litrową wersję Rovera V8 z wtryskiem paliwa o mocy 182 KM oraz czterobiegową automatyczną skrzynię biegów.

• W 1998 roku, z okazji 50-lecia Land Rovera, limitowana edycja Defendera 90 otrzymała 4,0-litrowy silnik V8 o mocy 190 KM z wtryskiem paliwa, zaczerpnięty z drugiej generacji Range Rovera, wraz z czterobiegową automatyczną przekładnią.

• 5,0-litrowy, wolnossący Defender Works V8 z 2018 roku stał się pierwszym oficjalnym Defenderem z jednostką V8 od 1998 roku.

• Inne edycje Defender Classic V8 obejmują warianty Islay, Trophy i Trophy II.