Luksusowe samochody elektryczne i hybrydowe

Luksusowe samochody elektryczne i hybrydowe

Samochody elektryczne i hybrydowe, to możliwość jazdy z mniejszą lub wręcz zerową emisją spalin. To też luksus jaki daje innowacyjny napęd. Jeśli dodamy do tego jeszcze ponadprzeciętne właściwości terenowe przy napędzie na 4 koła, to powstanie nam prawdziwe auto przyszłości.

Luksus z napędem elektrycznym

Nie wszystkie elektryki elektryzują. Są jednak takie, których niesamowity design, wzorcowe przyspieszenie i innowacyjne technologie mogą zachwycić. Przykładem elektromobilności są auta czysto elektryczne jak i hybrydy PHEV, a więc z opcją plug-in. Te z napędem hybrydowym dają możliwość ładowania prądem z gniazdka lub szybkiej ładowarki i mogą poruszać się w trybie całkowicie elektrycznym. Do tych najbardziej luksusowych należą między innymi Range Rover Velar, Defender 110 czy Discovery Sport, wszystkie wstępujące w wariancie elektrycznej hybrydy PHEV.

Luksusowe hybrydy wśród samochodów elektrycznych to wysokie bezpieczeństwo i innowacyjne technologie. Każdy model ma baterie pozwalające na jazdę czysto elektryczną i możliwość szybkiego ładowania. Zobaczcie jak powinien wygląda elektryczny, hybrydowy SUV.

Range Rover Velar

RANGE ROVER VELAR

Ten niesamowity Range Rover, dostępny z szeroką gamą silników, występuje też z układem plug-in, a więc jako hybryda PHEV. W tym modelu, wykorzystuje ona 2-litrowy silnik benzynowy, silnik elektryczny oraz powiększony akumulator o pojemności aż 19,2 kWh.

Jego innowacyjna i dopracowana technologia pozwala na płynne połączenie siły obu silników. Na koła przekazują one wyjątkową moc systemową aż 404 koni mechanicznych.

Range Rover Velar PHEV może pokonać w trybie czysto elektrycznym do 64 km. Można go ładować ponownie ze zwykłego, domowego gniazdka 230V oraz ładowarek AC lub szybkich ładowarek prądu stałego DC. Do dyspozycji kierowcy jest także tryb jazdy hybrydowej, dający niezwykle duży zasięg.

Defender 110

DEFENDER 110

To samochód o najbardziej niesamowitych właściwościach terenowych, którego serię dynamicznych silników benzynowych i diesla, dopełnia napęd hybrydowy „Plug-in” o mocy 404 KM. W elektrycznej, hybrydowej wersji Defendera 110 ten potencjał daje połączenie silnika benzynowego z silnikiem elektrycznym i akumulatorem o pojemności 13 kWh. W trybie całkowicie elektrycznym, a więc przy bezemisyjnej elektrycznej jeździe Defender 110 może pokonać dystans 53 km.

Co ważne, auto w tej zelektryfikowanej wersji napędu nadal pozostaje ponadprzeciętnym samochodem terenowym. W tym modelu mamy możliwość brodzenia do głębokości do 90 cm i uciąg do 3 ton. Napęd 4x4 jest dostępny także w trybie elektrycznym.

Discovery Sport

DISCOVERY SPORT

Ten model w wersji napędu typu „Plug-in Hybrid” to doskonała współpraca silnika benzynowego i elektrycznego, która pozwala uzyskać sumaryczną moc 309 koni mechanicznych. To oznacza przyspieszenie od 0 do 100 km/h nawet w 6,6 sekundy. Dzięki silnikowi elektrycznemu, który daje napęd tylnej osi, samochód może pochwalić się wysokimi osiągami i napędem na cztery koła.

Kiedy w Discovery Sport włączymy tryb jazdy w pełni elektrycznej, możemy pokonać dystans ponad 60 km. Jak we wszystkich hybrydach PHEV, akumulator zasilany jest poprzez hamowanie regeneracyjne oraz dodatkowo z zewnątrz przy ładowaniu za pomocą ładowarki „Wall Box” (AC), szybkiej DC lub zwykłego domowego gniazdka.

Elektryczny Range Rover

Flagowy model Range Rovera jest dostępny z napędami hybrydowymi PHEV o wydłużonym zasięgu. Dzięki niemu samochody te na co dzień mogą być eksploatowane jak elektryk. Wkrótce do gamy napędów dołączy napęd elektryczny. To pozwoli Range Roverowi zaoferować unikalny terenowy luksusowy samochód.

Samochód elektryczny i hybrydowy w praktyce

SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY I HYBRYDOWY W PRAKTYCE
Wnętrze Defendera 110
SAMOCHÓD ELEKTRYCZNY I HYBRYDOWY W PRAKTYCE
Ładowanie Defendera 110

Samochody elektryczne mają przewagę nad tymi z silnikiem spalinowym. Jazda takim samochodem cieszy kierowcę i środowisko naturalne. Każdy posiada zestaw akumulatorów, by energię elektryczną przekazywać bezpośrednio na koła. W praktyce silniki elektryczne sprawiają, że samochód ma niesamowity moment obrotowy i reaguje szybciej niż samochody tradycyjne. Sterowanie autem na prąd pozwala łatwo poznać jego osiągi.

Samochód elektryczny oznacza w wielu miastach bezpłatne parkowanie w strefie parkowania, możliwość jazdy buspasem. To także jazda bez emisji gazów cieplarnianych, nawet jeśli prąd do ładowania pochodził ze spalania węgla. To jednak istotny krok ku czystemu powietrzu w mieście, a w przyszłości ku korzystaniu z najbardziej ekologicznych źródeł energii. Na niektóre samochody elektryczne istnieje również opcja otrzymania dofinansowania.

Dlatego rynek motoryzacyjny pełen jest aut typu elektryk. Te, które sprawdzają się w każdych warunkach to modele w wersji SUV. Moją pojemny bagażnik, tryb 4X4 i wysoki prześwit. Elektromobilność to jazda na baterię. Ale pojazd w opcji hybrydy PHEV łączy możliwość jazdy elektrycznej z efektywnym napędem spalinowym.

Zasięg elektryczny to przede wszystkim pojemność baterii. Modele hybrydowe mają więc przewagę, bo wariant czysto elektryczny nie daje opcji uzupełnia tradycyjnego paliwa. Samochody z kategorii SUV najlepiej sprawdzają się więc właśnie jako hybrydy plug-in. To samochody dające alternatywę ładowania akumulatorów także z zewnątrz. To synergia elektromobilności z wszechstronnością.

Wnętrze Range Rover Velar
Wnętrze Range Rover Velar
Ładowanie Range Rover Velar
Ładowanie Range Rover Velar

Jak upewnić się, że auto elektryczne jest dla Ciebie?

Na to pytanie, jest tylko jedna odpowiedź. Tym bardziej ważna dla tych, którzy na co dzień poruszają się autami spalinowymi. Samochody elektryczne to nie tylko automatyczna skrzynia biegów i cicha jazda. To nie lifting naszego stylu życia. To wiele innych aspektów, których poznanie możliwe jest tylko kiedy zasiądziemy za kółkiem. Zanim zamówimy do produkcji nasze własne auto na prąd, dobrą metodą jest testowanie aut hybrydowych typu PHEV. W czasie jednej podróży możemy poznać różne tryby jazdy. Pojazdy hybrydowe z opcją PLUG-IN dają przecież możliwość jazdy tak, by napęd elektryczny wspierał silnik spalinowy lub w trybie czysto elektrycznym.

Przed zakupem samochodu elektrycznego warto sprawdzić czy będziemy mieli możliwość jego wygodnego ładowania. Jeśli mamy miejsce postojowe lub garaż z możliwością zainstalowania ładowarki - samochód w pełni elektryczny będzie świetnym wyborem. Jeśli mamy możliwość tylko doraźnego doładowywania samochodu (np. w pracy) - warto rozważyć elektryczną hybrydę plug-in, która ma duży zasięg, nawet jeśli nie jest naładowana. W przypadku, gdy nie mamy żadnej możliwości ładowania samochodu, ale chcemy korzystać z zalet elektryfikacji, możemy rozważyć napęd hybrydowy MHEV.

Najczęściej zadawane pytania:

OTWÓRZ

Z czym wiąże się zakup samochodu elektrycznego?

Ile w Polsce jest aut elektrycznych?

Jak w Polsce przebiega rejestracja auta elektrycznego?

Jaki procent aut, to auta elektryczne?

Ile jest w Polsce ładowarek do samochodów elektrycznych?

Powiązane artykuły