Potężny silnik V8 to obiekt pożądania wielu entuzjastów motoryzacji, którzy cenią sobie nie tylko osiągi, ale także charakterystyczny, głęboki dźwięk. Dawniej te ośmiocylindrowe jednostki napędowe kojarzyły się głównie z eleganckimi limuzynami i sportowymi autami. Dziś można je znaleźć również pod maskami SUV-ów, takich jak Defender czy Range Rover. Podpowiadamy które SUV-y z silnikiem V8 najlepiej sprawdzą się na trasie i w terenie.
Ośmiocylindrowe jednostki widlaste składają się z dwóch rzędowych silników czterocylindrowych, które korzystają ze wspólnej skrzyni korbowej o nieregularnym kształcie. Taka konstrukcja pozwala na zminimalizowanie drgań, które powstają podczas pracy cylindrów w przeciwnych rzędach, co poprawia komfort jazdy.
Silniki V8, dzięki swojej budowie, charakteryzują się niewielką długością porównywalną do rzędowych jednostek czterocylindrowych, choć są one od nich szersze i bardziej płaskie. Jeden wał korbowy wydajnie odbiera generowaną moc. Silniki te mają też zazwyczaj dużą pojemność skokową, której wartość często przekracza cztery litry.
Współczesne jednostki V8 są bardzo często wyposażone w układy doładowania, takie jak turbosprężarki czy kompresory. Dzięki temu zapewniają nie tylko znacznie lepsze osiągi w porównaniu do klasycznych ośmiocylindrowych silników wolnossących, lecz zużywają także mniej paliwa niż silniki V12, zachowując jednocześnie sportowego ducha.
Defender to terenowa legenda, która łączy zachwycającą dynamikę z niezwykłą wytrzymałością i zaawansowaną technologią. Od lat jest symbolem niezłomności i zdolności terenowych. Wprowadzenie do gamy modelowej silników V8 przyciąga entuzjastów motoryzacji ceniących połączenie mocy z zaawansowanymi technologiami off-roadowymi.
Do rodziny Defendera dołączył nowy Defender 110 OCTA, który wprowadza niespotykaną dotąd wydajność do linii tego kultowego modelu. Wyposażony w 4,4-litrowy silnik Twin Turbo mild-hybrid V8, generujący imponujące 635 KM, to najmocniejszy i najszybszy Defender w historii. Zintegrowany z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, z wysokim, jak i niskim zakresem przełożeń, Defender OCTA ustanawia nowe standardy mocy i osiągów. Wyposażony w 22-calowe felgi ze stopów lekkich i opony M+S pojazd osiąga prędkość maksymalną do 250 km/h.
Z momentem obrotowym wynoszącym 750 Nm (który może wzrosnąć do 800 Nm w trybie Dynamic Launch) i zoptymalizowaną konstrukcją do trudnych warunków terenowych, nowy Defender OCTA może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 4 sekundy. Dzięki dostępności maksymalnego momentu obrotowego już od 1800 obr./min aż do prawie 6000 obr./min, ten Defender oferuje niezrównane właściwości jezdne, zarówno na asfalcie, jak i w terenie.
Dynamiczne osiągi nowego Defendera OCTA wyznaczają nowe standardy, przewyższając wszystko, co dotychczas osiągnął jakikolwiek model Defendera. Po raz pierwszy w Defenderze zastosowano hydraulicznie sprzężoną technologię zawieszenia 6D Dynamics, co w połączeniu z rozległymi zmianami w geometrii sprawia, że jazda nim zarówno na drodze jak w terenie, jest przyjemna i nie wymaga żadnych kompromisów.
Defender OCTA został podniesiony o 28 mm i wyposażony w poszerzony o 68 mm rozstaw osi, co przekłada się na duży prześwit i stabilność pojazdu. Aby zapewnić najwyższą pewność i kontrolę na każdej nawierzchni zmodyfikowano zawieszenie poprzez zastosowanie dłuższych i mocniejszych wahaczy oraz unikalnych, aktywnych amortyzatorów z oddzielnymi akumulatorami.
Pojazd wyposażono również we wzmocnione przednie tarcze hamulcowe o średnicy 400 mm z zaciskami Brembo, a także w najszybsze przełożenie układu kierowniczego, jakie kiedykolwiek było dostępne w Defenderze, zapewniające natychmiastowe, precyzyjne reakcje.
GOTOWY NA WSPÓLNE WYPRAWY
Defender 90 to prawdziwie terenowy model Defendera o najkrótszym rozstawie osi, wyposażony w trzydrzwiowe nadwozie. Choć obecne modele Defendera wykorzystują nowe rozwiązania techniczne, to nadal pozostają one najprawdziwszymi maszynami gotowymi wyruszyć w każdy teren. Najnowsze wersje oferują również niezrównaną wygodę godną luksusowego SUV-a. Defender 90 w wersji silnikowej V8 to prawdziwy majstersztyk w swojej klasie, który jest wyposażony w doładowany, 5,0-litrowy silnik benzynowy V8.
Ten niezwykły motor generuje imponujące 525 KM. Ta ogromna moc pozwala na osiągnięcie 100 km/h w zaledwie 5,2 sekundy. Dzięki temu Defender 90 V8 sprawdza się jako SUV terenowy, ale również dostarcza niezapomnianych wrażeń na asfalcie. Ten niezwykły samochód odznacza się charakterystycznym, wyrazistym designem, który podkreśla jego gotowość do podjęcia wyzwań zarówno w miejskiej dżungli, jak i na bezdrożach. Cztery rury wydechowe i 22-calowe koła nadają pojazdowi agresywny wygląd i świadczą o drzemiącej w nim mocy.
W ustawieniu off-road kąt natarcia, zejścia i rampowy wynoszą odpowiednio aż: 38, 40 i 31 stopni. Pojazd ten szczyci się imponującą głębokością brodzenia, która wynosi aż 900 mm, a dodatkowo kamera 3D Surround z funkcją Wade Sensing informuje o głębokości wody.
Auto wyposażono w unikalny program Dynamic w ramach systemu Terrain Response, który jest dostępny wyłącznie w Defenderze V8. Zaawansowany system zapewnia niezrównaną reakcję na każdej nawierzchni. Dzięki niemu Defender 90 V8 pozostaje niekwestionowanym liderem wśród 3-drzwiowych SUV-ów off-roadowych.
Defender 110 V8 to najbardziej wszechstronny model tej marki. Oferuje dodatkową przestrzeń dla pasażerów i bagażu, nie tracąc przy tym swoich zdolności terenowych.
Z pięcioma miejscami siedzącymi i z opcją siedmiu, wnętrze jest funkcjonalne i przestronne. Dodatkowo pakiet Signature Interior Pack podkreśla nowoczesny design dzięki ponadczasowym materiałom, takim jak skóra Windsor i przemyślanym rozwiązaniom do przechowywania. Ten model łączy imponujące osiągi z komfortem, co czyni go idealnym wyborem dla rodzin i entuzjastów przygód.
Pod maską Defendera 110 V8 kryje się doładowany sprężarką 5,0-litrowy silnik benzynowy V8 o mocy 525 KM. Dzięki temu samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,4 sekundy. Ta potężna jednostka napędowa oferuje wyjątkową dynamikę, zarówno na asfalcie, jak i w najbardziej wymagających warunkach terenowych. Moc, jaką dysponuje Defender 110 V8, przekłada się na pewność i zwinność, dzięki którym pokonamy każdą przeszkodę.
Z momentem obrotowym wynoszącym 625 Nm, Defender 110 V8 jest w stanie sprostać najbardziej ekstremalnym wyzwaniom. Pomimo swojego solidnego, terenowego charakteru, Defender 110 V8 jest zdolny do osiągnięcia prędkości maksymalnej wynoszącej aż 240 km/h. Jego imponujące osiągi, zarówno w terenie, jak i na drodze, sprawiają, że jest to pojazd, który sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających kierowców.
SPAKUJ WSZYSTKO
Defender 130 V8 to jedna z najbardziej imponujących wersji tego legendarnego modelu, łącząca mocny silnik, zaawansowane technologie i przestronność, która zaspokoi potrzeby nawet najbardziej wymagających użytkowników.
Dzięki przedłużonemu nadwoziu samochód oferuje jeszcze więcej miejsca dla pasażerów, a nowe fotele kapitańskie zapewniają najwyższy komfort, przestronność i wszechstronność pasażerom w drugim rzędzie, a także łatwy dostęp do trzeciego rzędu Defendera 130.
Defender 130 V8 jest napędzany potężnym 5,0-litrowym silnikiem V8, który generuje 500 KM oraz ma maksymalny moment obrotowy wynoszący 610 Nm. Dzięki temu, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 5,7 sekundy, co jest imponującym wynikiem jak na pojazd tej wielkości. Maksymalna prędkość wynosi aż 240 km/h.
Model oferuje znakomitą przestronność z układem siedzeń dla pięciu lub ośmiu pasażerów. Pojemność bagażnika wynosi 1094 litry (za drugim rzędem siedzeń) oraz aż 2078 litrów przy złożonych siedzeniach drugiego rzędu, co czyni go niezwykle praktycznym i wszechstronnym SUV-em.
Range Rover to luksusowy SUV, który od lat symbolizuje połączenie luksusu, mocy i wszechstronnych zdolności terenowych. Ten prestiżowy pojazd wyróżnia się nie tylko imponującym designem, ale także zaawansowanymi technologiami.
Ten SUV przyciąga wzrok swoją muskularną sylwetką i wyrazistymi liniami, które nadają mu elegancki, a jednocześnie dynamiczny wygląd. Minimalistyczne wzornictwo z ukrytymi klamkami drzwi, wąskimi reflektorami i płynnymi powierzchniami podkreśla jego nowoczesny charakter. Wnętrze Range Rovera to kwintesencja luksusu – zastosowano tutaj najwyższej jakości materiały, takie jak miękka skóra, satynowe wykończenia z drewna i metalowe akcenty. Przestronność kabiny, sprawia, że każdy pasażer czuje się komfortowo, niezależnie od długości podróży.
Range Rover jest dostępny z szeroką gamą jednostek napędowych, w tym z potężnym silnikiem V8 o pojemności 4,4 litra. W wersji V8 silnik ten generuje 530 KM, co pozwala na dynamiczne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 sekundy. Range Rover osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. W wersji SV dostępny jest wariant o jeszcze wyższej mocy, sięgającej 615 KM.
Jednak to, co naprawdę wyróżnia Range Rovera, to jego zdolności terenowe. Dzięki zaawansowanemu systemowi napędu na cztery koła, zawieszeniu pneumatycznemu z możliwością regulacji prześwitu oraz systemowi Terrain Response 2, który automatycznie dostosowuje ustawienia pojazdu do warunków terenowych, Range Rover radzi sobie doskonale zarówno na asfalcie, jak i w najtrudniejszych warunkach off-road. Prześwit wynoszący 295 mm oraz kąty natarcia i zejścia (odpowiednio 34,7° i 29,0°) zapewniają pewność podczas pokonywania przeszkód i stromych wzniesień.
Range Rover Sport z silnikiem V8 to perfekcyjne połączenie mocy, dynamiki i zaawansowanych zdolności terenowych. Pojazd stworzony dla prawdziwych odkrywców pokazuje, co można osiągnąć w dzisiejszej technologii w dziedzinie układu jezdnego. Dzięki unikalnej kombinacji zdolności terenowych, potężnego silnika i zaawansowanych systemów łączności, kierowca zawsze będzie gotowy na każde wyzwanie.
Silnik V8 o pojemności 4,4 litra, dostępny w Range Roverze Sport, to potężna jednostka benzynowa, która zapewnia wyjątkowe osiągi i dynamiczne wrażenia z jazdy. Ten ośmiocylindrowy silnik generuje imponującą moc 530 KM, co pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej wynoszącej 250 km/h. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu 750 Nm dostępnemu w szerokim zakresie obrotów, silnik V8 oferuje znakomite przyspieszenie – od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy.
Stały napęd na cztery koła (AWD) i 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów zapewniają optymalne prowadzenie w każdych warunkach. Silnik V8 w Range Roverze jest nie tylko synonimem mocy, ale również wszechstronności, pozwalając na holowanie przyczepy o masie do 3500 kg. Dzięki prześwitowi do 295 mm i zdolności brodzenia do 900 mm Range Rover V8 radzi sobie nawet w najbardziej wymagającym terenie.
System Terrain Response 2, Hill Descent Control oraz elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego pozwalają na pewne pokonywanie stromych zboczy, błotnistych ścieżek i piaszczystych wydm. Dodatkowe technologie, takie jak wektorowanie momentu obrotowego i system ClearSight Ground View, zwiększają stabilność i kontrolę, sprawiając, że Range Rover V8 będzie idealnym wyborem zarówno na asfalt, jak i na bezdroża.
Kierowcy mogą precyzyjnie dostosować prowadzenie Range Rovera Sport dzięki zaawansowanemu zawieszeniu pneumatycznemu z systemem Dynamic Response Pro, który stabilizuje pojazd, generując do 1400 Nm momentu obrotowego na każdą oś. Opcjonalny układ czterech kół skrętnych zwiększa stabilność przy dużych prędkościach, a promień skrętu 11 metrów czyni go jednym z najbardziej zwrotnych SUV-ów w swojej klasie. Adaptacyjny tempomat terenowy automatycznie dostosowuje prędkość do terenu, zapewniając pełną kontrolę i komfort jazdy.
DYNAMICZNE ZAWIESZENIE PNEUMATYCZNE
Dla tych, którzy oczekują najwyższych standardów dostępny jest specjalny wariant Range Rover Sport SV, wyposażony w automatyczną skrzynię biegów z napędem AWD i z silnikiem o mocy 635 KM. Model pozwala rozpędzić się od 0 do 100 km/h w jedyne 3,8 s, osiągając prędkość maksymalną do 290 km/h.
Wnętrze Range Rovera Sport SV zostało zaprojektowane z myślą o nowoczesnych technologiach, które podnoszą komfort, bezpieczeństwo i pewność prowadzenia niezależnie od warunków. Funkcja Sport Command Driving Position zapewnia wyższą pozycję za kierownicą w porównaniu do tradycyjnych samochodów sportowych. Dzięki temu kierowca ma lepszą widoczność na drogę i otoczenie, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa i daje pełną kontrolę nad autem. Ta podwyższona pozycja ułatwia również dostrzeganie przeszkód i nierówności, co jest nieocenione podczas jazdy w zróżnicowanych warunkach.
Uwaga: Wymienione w niniejszym artykule funkcje i dane mogą być dostępne tylko w określonych wersjach wyposażenia. Szczegóły dotyczące dostępności elementów wyposażenia, funkcji, warunki gwarancji oraz aktualne dane techniczne dostępne są u autoryzowanych dealerów.