SUV hybrydowy plug-in (PHEV)

SUV hybrydowy plug-in (PHEV)

Czy istnieje samochód, który łączy w sobie wyjątkowe osiągi, luksus i ekologię? Poznaj gamę SUV-ów hybrydowych plug-in (PHEV) od Range Rovera. Dzięki zaawansowanej technologii hybrydowej te modele oferują niezrównaną wydajność, oszczędność paliwa oraz możliwość jazdy na samym prądzie, czyniąc je idealnym wyborem dla nowoczesnych kierowców. Wyjaśniamy, pod jakim względem PHEV wyróżnia się na tle innych napędów i dlaczego warto wybrać SUV-a lub terenówkę z taką technologią.

Co to jest hybryda plug-in?

Definicję hybrydy plug-in można wyczytać już z samej nazwy (z angielskiego – plug-in hybrid electric vehicle, czyli w skrócie PHEV). To rodzaj samochodu z napędem spalinowo-elektryczny, którego akumulator może być ładowany ze zwykłego gniazdka. Napęd PHEV sprawdza się zarówno w terenie, jak i w mieście. Jest cichy, oszczędny i bardziej ekologiczny niż auta z silnikiem benzynowym czy diesla. Ponadto ogromna popularność tych napędów spowodowała, że dostępne modele w klasie premium, takie jak Range Rover z napędem hybrydowym typu plug-in hybrid są gwarancją samochodu, który ma nie tylko sportowy styl, ale i zużywa najmniej paliwa.

Jakie auto typu SUV plug-in hybrid wybrać?

Jeśli szukasz wszechstronnego SUV-a, który łączy luksus, wydajność i nowoczesne technologie SUV-y hybrydowe plug-in (PHEV) od Range Rover są idealnym wyborem. Dzięki połączeniu silnika spalinowego i elektrycznego te PHEV-y oferują niezrównaną wydajność i oszczędność paliwa, a także zdolności terenowe, które uczyniły Range Rovera legendą. Poznaj gamę SUV-ów PHEV: Range Rover PHEV, Range Rover Sport PHEV, Range Rover Velar PHEV i Range Rover Evoque PHEV.

HYBRYDA PHEV



Range Rover plug-in electric hybrid (PHEV) o wydłużonym zasięgu zapewnia nowy poziom wydajności, efektywności i wyrafinowania.

RANGE ROVER PHEV I RANGE ROVER SPORT PHEV

Range Rover PHEV to kwintesencja luksusu i zaawansowanych technologii. W tym modelu mamy do wyboru dwa wyjątkowe napędy w trybie hybrydowym z silnikiem benzynowo-elektrycznym P460e i P550e. Mocne silniki elektryczne współpracują z 3,0 litrową i aż 6-cylindrową jednostką benzynową.

Z napędem na cztery koła i możliwością ładowania z zewnętrznego źródła, ten model zapewnia imponujący zasięg w trybie elektrycznym, co pozwala na jazdę bez emisji spalin. Ładowanie za pomocą ładowarek DC sprawia, że proces ten jest szybki i wygodny.

Range Rover Sport PHEV łączy sportowe osiągi z ekologicznymi technologiami. Podobnie jak w Range Roverze produkowane są wersje wyposażone w silnik benzynowy i elektryczny P460e i P550e.

Te niezwykłe samochody hybrydowe oferują zwiększoną wydajność i wydłużony zasięg do 122 km, podczas jazdy z napędem całkowicie elektrycznym (EV).

Obydwa modele, zarówno Range Rover jak i Range Rover Sport w wersjach PHEV, łączą w sobie luksus, zaawansowane technologie oraz ekologiczne rozwiązania, zapewniając jednocześnie imponujące osiągi i komfort jazdy.

ZASIĘG ELEKTRYCZNYCH HYBRYD (DO)
122KM
WLTP. Oczekiwany zasięg rzeczywisty do 96 km.
ŁADOWANIE POZA DOMEM (OD)
<60minutes††
Szybkie ładowanie prądem stałym pozwala naładować akumulator do 80 procent w niecałą godzinę.
0-100 KM/H
5,5seconds
0-100 km/h w 5,5 sekundy.
CO2 EMISSIONS (FROM)
16g/km
Zerowa emisja spalin w trybie EV.

ELECTRIC HYBRID


Porywające osiągi i wydajność oraz szybkie ładowanie prądem stałym. Dostępny jako hybryda typu plug-in o zwiększonym zasięgu (PHEV). 3,0-litrowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy Ingenium z silnikiem elektrycznym o mocy 105 kW, który jest montowany w wariantach P460e lub P550e.

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
290KM/h
Title
MAKSYMALNA MOC
635PS (467kW)
Title
0-100 KM/H
3,8seconds2
0-100 km/h w 3,8 sekundy2.
EMISJA CO2
268g/km
WLTP

PETROL V8


Dostępny w Range Rover Sport SV EDITION TWO, specjalnie dostrojony 4,4-litrowy silnik hybrydowy V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 635 KM jest najmocniejszym silnikiem dostępnym w Range Roverze. Zapewnia natychmiastową reakcję i wyjątkowe właściwości jezdne, dostarczając maksymalną moc bardziej efektywnie niż kiedykolwiek wcześniej.

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
242KM/h
MAKSYMALNA MOC
400 PS (294kW)
5,5 sekundy
60KM (37 MILES)††
0-100 km/h w 5,5 sekundy
EMISJA CO2 (OD)
TBCg/km
WLTP

PETROL MILD HYBRID


Nasze benzynowe silniki hybrydowe zapewniają błyskawiczne przyspieszenie i dynamiczną jazdę. Szczegółowy opis silnika P400.

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
218KM/h
MOC MAKSYMALNA
300PS (221kW)
0-100 KM/H
6,6seconds
0-100 km/h in 6,4 sekundy
EMISJA CO2 (OD)
186g/km
WLTP

DIESEL MILD HYBRID


Wydajne i mocne silniki wysokoprężne mild hybrid zapewniają zwiększony moment obrotowy pozwalający na kontrolowaną jazde w terenie i holowanie.

PHEV O WYDŁUŻONYM ZASIĘGU Z REDUKTOREM

Stosowany w modelach Range Rover i Range Rover Sport napęd PHEV o wydłużonym zasięgu to rozwiązanie przewyższające szeroko stosowany w markach premium układ z napędem elektrycznym tylnej osi pod względem własności dynamicznych i użytkowych.

Podobnie jak w modelach z napędem P400e, w wersjach P460e i P550e moc silnika benzynowego i elektrycznego jest łączona, zanim zostanie przekazana na osie poprzez skrzynię rozdzielczą. Napęd PHEV o wydłużonym zasięgu zawiera również wiele innowacyjnych rozwiązań, które wyróżniają go spośród innych i sprawiają, że jest to najbardziej luksusowy w swojej klasie samochód.

Do najważniejszych rozwiązań technologicznych należy:


• zastosowanie silnika elektrycznego o potężnej mocy 160 kW oraz 6-cylindrowego silnika benzynowego Ingenium o pojemności 3,0 litrów w jednym z 2 wariantów mocy (P460e i P550e),
• akumulator litowo-jonowy o pojemności aż 38,2 kWh, umieszczony pod podłogą kabiny,
• rekordowy w segmencie zasięg, auto trybie elektrycznym jest w stanie przejechać 122 km,
• funkcja optymalizująca energię elektryczną stosownie do przewidywanej trasy,
• możliwość szybkiego ładowania DC (80% w mniej niż godzinę).

RANGE ROVER SPORT



Z certyfikowanym zasięgiem elektrycznym do 122 km i szybkim ładowaniem prądem stałym, hybryda plug-in o wydłużonym zasięgu (PHEV) oferuje zapierające dech osiągi.

RANGE ROVER EVOQUE PHEV

Range Rover Evoque PHEV to luksusowy SUV, który doskonale sprawdzi się w miejskich warunkach oraz podczas weekendowych wypadów za miasto. Jego napęd hybrydowy zapewnia niski poziom emisji CO2 i znaczną oszczędność paliwa. Evoque PHEV, z możliwością ładowania z gniazdka domowego lub publicznej stacji ładowania, oferuje wygodę i elastyczność w codziennym użytkowaniu.

Z certyfikowanym zasięgiem w trybie całkowicie elektrycznym do 62 km elektryczna hybryda plug-in oferuje wydajną i komfortową jazdę oraz możliwość naładowania akumulatora od 0 do 80 procent w około 30 minut (jeśli używamy szybkiej ładowarki DC).

ZASIĘG ELEKTRYCZNY WLTP (DO)
61KM††
WLTP. Oczekiwany, realny zasięg do 47km.
EMISJA CO2 (OD)
33G/KM††
Zerowa emisja spalin w trybie EV.
CZAS ŁADOWANIA PUBLICZNĄ ŁADOWARKĄ (OD)
30MINUT
Szybkie ładowanie prądem stałym pozwala naładować akumulator od 0 do 80 procent w około 30 minut.
ŁADOWANIE DOMOWĄ ŁADOWARKĄ AC (OD)
2GODZINY 12 MINUT
Do 100% przy użyciu domowej ładowarki 7 kW AC.

ELECTRIC HYBRID


Range Rover Evoque z napędem plug-in electric hybrid (PHEV) oferuje to, co najlepsze ze wszystkich światów, dzięki technologii hybrydowej łączącej silnik elektryczny o mocy 80 kW i silnik benzynowy Ingenium. W trybie elektrycznym można pokonać przeciętną dzienną trasę6, korzystając z certyfikowanego zasięgu do 62 km**.

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
230KM/H*
MOC MAKSYMALNA
249PS (184kW)
0-100 KM/H
7,6 SEKUNDY
0-100 km/h w 7,6 sekundy.
EMISJA CO2 (OD)
182G/KM±
NEDC w cyklu mieszanym

PETROL MILD HYBRID


Wydajne i mocne, nasze silniki mild hybrid odzyskują, magazynują i ponownie wykorzystują energię normalnie traconą podczas hamowania.

PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA
213KM/H
MOC MAKSYMALNA
204PS (150kW)
0-100 KM/H
8,5 SEKUNDY
0-100 km/h w 8,5 sekundy
EMISJA CO2 (OD)
166G/KM††
WLTP w cyklu mieszanym

DIESEL MILD HYBRID


Wydajne i mocne, nasze silniki mild hybrid odzyskują, magazynują i ponownie wykorzystują energię normalnie traconą podczas hamowania.

NAPĘD PHEV Z ELECTRIC DRIVE AXLE

Range Rover Evoque PHEV z napędem P300e wyposażony został w silnik benzynowy, który napędza przednią oś, a dodatkowy silnik elektryczny w razie potrzeby napędza oś tylną (np. podczas intensywnego przyspieszania i w trybie EV). Samochód magazynuje energię pochodzącą z zewnętrznego źródła (gniazdka, ładowarki AC lub DC) i wykorzystuje ją później podczas postoju i ruszania. Po wybraniu trybu jazdy elektrycznej auto jest w stanie poruszać się bez wykorzystania napędu pochodzącego z silnika spalinowego. Model ten może także łączyć wykorzystanie mocy pochodzącej z akumulatora i z silnika spalinowego, np. podczas wyprzedzania.

RANGE ROVER VELAR PHEV

Range Rover Velar PHEV wyróżnia się nowoczesnym designem i innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi. Jego hybrydowy układ napędowy zapewnia płynne przejście między trybami jazdy, a zasięg w trybie elektrycznym umożliwia ekologiczne podróże po mieście. Dzięki inteligentnemu systemowi rozdziału momentu obrotowego, auto oferuje znakomitą przyczepność i stabilność w każdych warunkach.

JAK DZIAŁA PHEV Z AWD I INTELIGENT?

W modelach takich jak Range Rover Velar z napędem P400e moc silnika benzynowego i elektrycznego jest łączona przed rozprowadzeniem na osie poprzez niezwykle szybką skrzynię rozdzielczą. Dzięki temu układ działa płynnie i umożliwia napęd na cztery koła w trybie elektrycznym. System Intelligent Dynamics standardowo kieruje moment obrotowy na tylną oś, nadając autu sportową charakterystykę prowadzenia.

W trudniejszych warunkach, takich jak śnieg, moment obrotowy może być rozdzielany między przednią i tylną oś, aby zmaksymalizować przyczepność. W ekstremalnych sytuacjach cały moment obrotowy może być przekazywany na przednie koła, gdzie jest najbardziej potrzebny. System ten analizuje warunki i przewiduje potencjalną utratę przyczepności, dostosowując rozdział momentu obrotowego. Układ zawsze utrzymuje odpowiedni poziom naładowania akumulatora, co pozwala, by Range Rover Velar łączył napęd PHEV z dynamicznym prowadzeniem i zdolnościami terenowymi.

Osiągi Hybryd PHEV

W hybrydach PHEV wykorzystuje się najpotężniejsze silniki elektryczne i akumulatory o największej pojemności. Dzięki temu mogą one osiągnąć maksymalny zasięg w trybie elektrycznym przekraczający 100 km na jednym ładowaniu. PHEV odzyskuje również energię podczas hamowania, ale kluczową rolę w uzyskiwaniu dużego zasięgu odgrywa możliwość ładowania z zewnętrznego źródła. Dzięki temu samochód z napędem PHEV może być codziennie użytkowany niemal jak auto elektryczne. Silnik spalinowy umożliwia komfortowe pokonywanie długich tras, oferując dodatkową moc i moment obrotowy. Tryb hybrydowy plug-in zapewnia znakomite osiągi.

Wersje PHEV to często najmocniejsze warianty w gamie danego modelu. Takim autem jest hybryda plug-in Range Rover Evoque P270e. Całkowita moc układu to 269 KM, maksymalny moment obrotowy wynosi 540 Nm, a prędkość maksymalna w tej wersji to 190km/h. Ten stylowy SUV premium przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,2 s.

Niezwykły Range Rover Velar w wersji plug-in hybrid ma osiągi godne swojej sportowej sylwetki, z silnikiem o mocy 404 KM i momencie obrotowym 640 Nm oraz przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w 5,4 s. 

Range Rover występuje w dwóch wersjach PHEV. Wersja P460e ma 460 KM, 660 Nm i osiąga 100 km/h po około 6 s. Z kolei wariant P550e to hybryda plug-in o mocy 550 KM i maksymalnym momencie obrotowym aż 800 Nm. Do setki największym Range Roverem w wersji P550e dojdziemy w zaledwie 5 s.

Dlaczego warto wybrać SUV-a PHEV?

SUV-y PHEV są atrakcyjnym wyborem dla osób poszukujących pojazdu łączącego ekologię, oszczędność i wszechstronność.

JAKIE ZALETY MA JAZDA HYBRYDĄ PLUG-IN?

1. Aspekt ekologiczny – dzięki możliwości jazdy w trybie elektrycznym auta PHEV redukują emisję spalin, co w znacznym stopniu przyczynia się do ochrony środowiska.

2. Oszczędność paliwa – w trybie elektrycznym SUV-y PHEV nie zużywają paliwa. To z kolei przekłada się na niższe koszty eksploatacji, zwłaszcza przy codziennych dojazdach na krótkich dystansach.

3. Wszechstronne możliwości – dzięki napędowi na cztery koła i zaawansowanym systemom wspomagania jazdy SUV-y PHEV radzą sobie doskonale zarówno na asfalcie, jak i w trudnym terenie. Ponadto auta te łączą zalety pojazdów elektrycznych i spalinowych, oferując zarówno zasięg i moc silnika spalinowego, jak i ekologiczną jazdę elektryczną.

4. Komfort i luksus – każdy SUV Range Rovera w standardzie oferuje luksusowe wyposażenie, najwyższej jakości materiały i nowoczesne technologie, które zapewniają, że każda podróż będzie komfortowa i niezwykle przyjemna.

5. Ładowanie DC – szybkie ładowanie prądem stałym sprawia, że SUV-y PHEV są zawsze gotowe do drogi, bez względu na okoliczności.

Wybierz SUV-a hybrydowego plug-in od Range Rovera i doświadcz połączenia luksusu, wydajności oraz niezrównanych zdolności terenowych. Odkryj gamę modeli PHEV już dziś i znajdź idealny pojazd, który spełni Twoje oczekiwania. Przełącz się na ekologiczną jazdę z Range Roverem.

Najczęściej zadawane pytania

OTWÓRZ

Czym się różni auto o napędzie elektrycznym PHEV od pozostałych hybryd?

Jaki jest zasięg SUV-a PHEV?

Jak ładować hybrydę PHEV?

Klasyczna hybryda czy hybryda typu plug-in?

Jak działa napęd na cztery koła w hybrydach PHEV?

Jaka jest różnica między mocą sumaryczną a mocą systemową?

Uwaga: Wymienione w niniejszym artykule funkcje i dane mogą być dostępne tylko w określonych wersjach wyposażenia. Szczegóły dotyczące dostępności elementów wyposażenia, funkcji, warunki gwarancji oraz aktualne dane techniczne dostępne są u autoryzowanych dealerów.