Jakiego SUV-a z dobrym silnikiem benzynowym wybrać?

Jakiego SUV-a z dobrym silnikiem benzynowym wybrać?

Silnik to niejako serce każdego samochodu, a jego właściwości w dużym stopniu determinują osiągi pojazdu. Kiedyś wybór był prosty. Wśród jednostek spalinowych wyróżniano dwa główne typy: diesle oraz silniki benzynowe. W obliczu zmieniającego się świata motoryzacji pojawiło się wiele nowych typów napędów, jednak zakup samochodu z silnikiem benzynowym nadal pozostaje atrakcyjną opcją. Sprawdzamy, jaki SUV z dobrym silnikiem benzynowym może spełniać oczekiwania nawet najbardziej wymagających kierowców.

RANGE ROVER - SILNIK V8 I WSZECHSTRONNY LUKSUS
RANGE ROVER SPORT - DYNAMICZNY I LUKSUSOWY
RANGE ROVER VELAR - NAPĘDZA INNOWACJĘ
RANGE ROVER EVOQUE - MIEJSKI LUKSUS

SUV z dobrym silnikiem benzynowym

SUV-y od lat cieszą się dużą popularnością, a wybór odpowiedniego silnika to ważny aspekt, który wpływa na decyzję o zakupie nowego modelu. Silniki benzynowe zyskały uznanie wielu kierowców, którzy cenią sobie dynamiczne osiągi i efektywną jazdę. Przyjrzyjmy się bliżej, jakie cechy wyróżniają współczesne silniki benzynowe i dlaczego są one tak cenione w nowoczesnych SUV-ach.


Czym charakteryzuje się dobry silnik benzynowy?


  • wysoka moc — silnik benzynowy powinien zapewniać odpowiednią moc, pozwalając na szybkie przyspieszanie i pewność podczas wyprzedzania, nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu.

  • kultura pracy — dobry silnik benzynowy pracuje cicho i nie generuje nadmiernych drgań, za to szczególnie cenione są idealnie wyważone rzędowe silniki sześciocylindrowe.

  • wydajność — silnik, który zapewnia doskonałe osiągi przy jednoczesnym zachowaniu dobrych wyników spalania w stosunku do mocy i masy pojazdu, jest uznawany za wydajny.

  • oszczędność — jednostki benzynowe, dzięki zastosowaniu zaawansowanych technologii, takich jak bezpośredni wtrysk paliwa oraz systemy mild hybrid (MHEV) pomagają zmniejszyć zużycie paliwa, ale także ograniczają emisję CO2, która jest ściśle związana z ilością spalanego paliwa. W połączeniu z dostępnością hybrydowych jednostek napędowych nowoczesne SUV-y oferują zarówno wysoką wydajność, jak i niższy wpływ na środowisko, co czyni je atrakcyjnym wyborem dla kierowców ceniących ekologię i ekonomię.

  • płynność jazdy — ważne też jest, aby silnik dobrze reagował na zmiany obciążenia i zapewniał płynną pracę w różnych warunkach.

  • dźwięk silnika — komfort jazdy to także przyjemny dźwięk jednostki napędowej, szczególnie w przypadku większych silników, takich jak V8, które oferują charakterystyczny, głęboki dźwięk, nie zakłócając przy tym spokoju podróżujących.

  • uniwersalność — oznacza to, że dobry silnik benzynowy sprawdzi się zarówno w miejskim ruchu, gdzie ważna jest elastyczność i płynność, jak i na dłuższych trasach, gdzie liczy się stabilność i komfort podróży.

  • zaawansowane technologie — współczesne silniki benzynowe łączą sportowe osiągi z nowoczesnymi technologiami, które poprawiają ich efektywność, pozwalają na zwiększenie mocy i jednocześnie zmniejszenie zużycia paliwa.

Jaki SUV z silnikiem benzynowym wybrać?

Jaki SUV z silnikiem benzynowym wybrać? Wśród najpopularniejszych i najbardziej cenionych modeli warto wyróżnić SUV-y z rodziny Range Rover. W ofercie Range Rovera znajdziemy sporo silników z napędem benzynowym, które oferują znakomitą równowagę między osiągami a efektywnością paliwową, jednocześnie gwarantując luksusowe wyposażenie, wszechstronność oraz legendarne możliwości terenowe.


Nowoczesne technologie, solidność wykonania oraz ponadczasowy design sprawiają, że SUV-y od Range Rovera z silnikami benzynowymi wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów szukających pojazdu, który będzie odpowiedni zarówno na codzienne miejskie trasy, jak i dłuższe, weekendowe wypady. Przyjrzyjmy im się nieco bliżej.

Silnik benzynowy Ingenium z podwójnym turbodoładowaniem

Silnik Ingenium 3,0 l R6 z technologią MHEV z podwójnym turbodoładowaniem to motor, który występuje w modelu Range Rover Velar znanym ze swojego nowoczesnego designu i zapewniającym naprawdę dobre osiągi.


To nowa generacja 6-cylindrowych silników benzynowych, która dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii Ingenium, zapewnia wyjątkową ekonomię i osiągi.


Silnik ten korzysta z technologii, takich jak:


  • stale zmienny zakres otwarcia zaworów dolotowych (Continuous Variable Valve Lift-CVVL), zmniejszający opory pompowania,

  • system zmiennych faz rozrządu (VCT) zarówno na wałkach rozrządu zaworów dolotowych, jak i wydechowych, co pozwala na kalibrację silnika w celu uzyskania optymalnego spalania,

  • turbosprężarka Twin Scroll — pozwala uzyskać większą moc, jak i reakcję, a elektryczna sprężarka skutecznie eliminuje tzw. turbodziurę, poprawiając jeszcze dalej reakcję.

PETROL MILD HYBRID - Range Rover Velar

Nasze benzynowe silniki hybrydowe charakteryzują się szybkim przyspieszeniem i dynamiczną jazdą. Ten wyjątkowy silnik zapewnia doskonałą dynamikę, z mocą\ 400 KM i przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w zaledwie 5,5 sekundy.
PETROL MILD HYBRID - Range Rover Velar

Dzięki zastosowaniu systemu MHEV, silnik ten oferuje dodatkowe funkcje, które obejmują:


  • wyłączanie się silnika przy niskich prędkościach przy wciśniętym hamulcu, co przypomina funkcję Stop/Start działającą w ruchu,

  • szybkie i precyzyjne uruchamianie silnika po zatrzymaniu w celu oszczędzania paliwa,

  • gromadzenie podczas hamowania energii, która jest magazynowana w akumulatorze i może być ponownie wykorzystana w późniejszym czasie.


Dzięki połączeniu tych technologii uzyskuje się poprawę osiągów i rozsądne spalanie.


Range Rover Velar - silniki benzynowe

Pojemność skokowa (cm³) Rodzaj paliwa Ilość i układ cylindrów Maksymalna moc (KM / rpm) Maksymalny moment obrotowy (Nm / rpm) Przyspieszenie 0-100 km/h (sekundy) Prędkość maksymalna (km/h)
3,0 l Benzyna MHEV P400 R6 400/ 5 500–6 500 550 / 2 000–5 000 5,5 250
3,0 l Benzyna PHEV P400e R4 404/ 5500 640 / 1 500–4 400 5,4 240

Silnik benzynowy 8-cylindrowy z podwójnym turbodoładowaniem

Ten 8-cylindrowy benzynowy silnik V8 o pojemności 4,4 litra jest stosowany w modelach Range Rover oraz Range Rover Sport i został zaprojektowany z myślą o zapewnieniu wyjątkowej mocy oraz wydajności. Silnik benzynowy 4,4 l V8 z podwójnym turbodoładowaniem generuje 530 KM mocy i 750 Nm momentu obrotowego, zapewniając najwyższe osiągi w gamie. W wersjach SV jego moc jest dodatkowo podniesiona, przekraczając 600 KM.


Te jednostki napędowe, dzięki połączeniu zaawansowanych technologii, oferują kierowcom nie tylko imponującą moc i moment obrotowy, ale również wysoką kulturę pracy. Zapewniają płynne przyspieszanie i sportowe osiągi, które doskonale współgrają z luksusowym charakterem Range Rovera oraz dynamiczną naturą Range Rovera Sport.

PRĘDKOŚĆ  MAKSYMALNA

250 KM/H

MOC MAKSYMALNA

530PS (390kW)

0-100 KM/H

4,6SEKUNDY
0-100 km/h w 4,6 sekundy.

CO2 - EMISJA OD

256G/KM
WLTP Combined.

BENZYNOWY V8

Bezkompromisowa moc i osiągi łączą się z wysoką wydajnością. Nowy 4,4-litrowy silnik V8 o mocy 530 KM (390kW) i momencie obrotowym 750Nm może rozpędzić Range Rovera od 0-100km/h w 4,6 sekundy z włączonym Dynamic Launch.
BENZYNOWY V8

Silnik ten korzysta z technologii, takich jak:


  • dwie działające równolegle turbosprężarki typu twin-scroll - zapewniają one maksymalną moc silnika przy jednoczesnym zminimalizowaniu tzw. turbodziury, dzięki przyporządkowaniu po jednej turbinie na każdy rząd cylindrów,

  • system Valvetronic (zmienny skok zaworów dolotowych) i dwustopniowa regulacja faz rozrządu VANOS - zwiększają one oszczędność paliwa dzięki bardziej efektywnemu wtryskowi paliwa,

  • kuty wał korbowy, drążone wałki rozrządu i turbosprężarki „Hot-Vee” umieszczone blisko katalizatorów, które przyczyniają się do wysokiej trwałości silnika.


Silnik benzynowy V8 osiąga moc 530 KM i moment obrotowy 750 Nm, jednocześnie zapewniając o 13% niższe zużycie paliwa.

PRĘDKOŚĆ  MAKSYMALNA

261KM/H

MOC MAKSYMALNA

615PS (452kW)

0-100 KM/H

4,5SEKUND
0-100 km/h w 4,5 sekundy.

CO2 - EMISJA OD

263G/KM
WLTP Combined.

SV BENZYNA V8

Zapewniający natychmiastową reakcję i wyjątkowe właściwości jezdne 4,4-litrowy silnik V8 o mocy 615 KM (452 ​​kW) i momencie obrotowym 750 Nm, może rozpędzić Range Rovera SV od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy w trybie Dynamic Launch.
SV BENZYNA V8

Silniki benzynowe w połączeniu z hybrydą PHEV

Range Rover to auto , którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Ten samochód to synonim luksusu i innowacyjnych rozwiązań. W tym modelu do wyboru mamy hybrydowe napędy P460e i P550e, które łączą mocne jednostki elektryczne z 3,0-litrowymi, 6-cylindrowymi silnikami benzynowymi, oferując wyjątkowe osiągi i niską emisję. Dzięki hybrydowemu napędowi kierowcy mogą korzystać z jazdy w trybie całkowicie elektrycznym, idealnym na krótsze trasy po mieście.

Range Rover w wersjach PHEV to połączenie wydajności, luksusu i ekologii. Model Range Rover z silnikiem P460e oferuje moc 460 KM i moment obrotowy na poziomie 660 Nm, co pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Z kolei model z silnikiem P550e to moc 550 KM i 800 Nm momentu obrotowego, co daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 5 sekund.


Range Rover PHEV oferuje również napęd na cztery koła i możliwość szybkiego ładowania za pomocą ładowarek DC, co zapewnia duży zasięg elektryczny aż do 122 km i wygodę użytkowania. To auto doskonale łączy cichą, bezemisyjną jazdę w mieście z dynamicznymi osiągami na trasie, pozostając przy tym synonimem komfortu i luksusu.

Range Rover Sport PHEV – sportowe osiągi z ekologicznym zacięciem

Range Rover Sport PHEV to propozycja dla tych, którzy chcą mieć samochód zapewniający sportowy styl jazdy i szereg nowoczesnych rozwiązań, które gwarantują mniejsze zużycie paliwa niż w silnikach wysokoprężnych.


Range Rover Sport PHEV to doskonały wybór dla kierowców, którzy pragną sportowej dynamiki połączonej z nowoczesnymi, ekologicznymi rozwiązaniami. To auto oferuje dwa zaawansowane napędy hybrydowe – P460e i P550e, które łączą silnik benzynowy z jednostką elektryczną zapewniające moc od 460 do 550 KM, co w połączeniu z napędem na cztery koła przekłada się na imponującą dynamikę i wyjątkową przyczepność na każdej nawierzchni. Ponadto dzięki możliwości jazdy w trybie całkowicie elektrycznym (EV), zasięg wynosi nawet do 122 km, co idealnie sprawdza się w miejskich warunkach, obniżając średnie zużycie paliwa do minimum.

DYNAMIC AIR SUSPENSION

DYNAMIC AIR SUSPENSION

Regulowane zawieszenie pneumatyczne wykorzystuje dane nawigacyjne, aby przewidzieć sytuację na drodzę. Miechy zawieszenia pnemautycznego o zmiennej objętości reagują co milisekundę, zapewniając bardziej responsywne, dynamiczne i opanowane prowadzenie niż kiedykolwiek wcześniej.
TORQUE VECTORING

TORQUE VECTORING

Torque Vectoring by Braking zapewnia responsywne, kontrolowane pokonywanie zakrętów i prowadzenie nawet na najciaśniejszych łukach. Elektroniczny mechanizm różnicowy i układ hamulcowy pojazdu stale równoważą rozkład momentu obrotowego silnika na cztery koła.
ADAPTIVE DYNAMICS

ADAPTIVE DYNAMICS

Minimalizuje niepożądane ruchy nadwozia, takie jak przechyły nadwozia podczas pokonywania zakrętów lub przechyły podczas gwałtownego hamowania, monitorując ponad 100 parametrów do 500 razy na sekundę w celu precyzyjnego określenia wymaganych reakcji.
DYNAMIC LAUNCH

DYNAMIC LAUNCH

DYNAMIC LAUNCH1 optymalizuje zmianę biegów i zapewnia maksymalny moment obrotowy w celu zwiększenia przyspieszenia pojazdu na prostej. Unikalny dla Range Rovera Sport.

Range Rover Sport PHEV wyróżnia się również nowoczesnymi technologiami, które wspierają precyzyjne prowadzenie i zapewniają niezrównane możliwości terenowe. Dynamiczne zawieszenie pneumatyczne z systemem Dynamic Response Pro oraz elektroniczny system kontroli przechyłów nadwozia Active Roll Control gwarantują stabilność i komfort jazdy nawet w najtrudniejszych warunkach. Dodatkowo, elektroniczny aktywny mechanizm różnicowy z systemem Torque Vectoring by Braking poprawia przyczepność, co sprawia, że pojazd pewnie pokonuje zakręty.


Bogate wyposażenie oraz systemy bezpieczeństwa Range Rovera Sport PHEV zapewniają kierowcy najwyższy poziom komfortu oraz pewność na drodze. Adaptacyjny tempomat, system wspomagania ruszania na wzniesieniach oraz zaawansowane technologie kontroli trakcji dbają o bezpieczne poruszanie się w każdych warunkach.


Hybrydy do miasta i w trasę — wszechstronność w aglomeracji

Minimalistyczny, wyrafinowany i charyzmatyczny Range Rover Evoque PHEV to kompaktowy i luksusowy SUV, idealnie przystosowany do jazdy w mieście oraz na weekendowe wypady. To wyjątkowe auto z silnikiem P270e gwarantuje imponującą moc 269 KM, maksymalny moment obrotowy 540 Nm i prędkość maksymalną do 190 km/h.


Dzięki możliwości ładowania zarówno w domu, jak i na publicznych stacjach, to Range Rover Evoque PHEV oferuje wygodę użytkowania i elastyczność w codziennej eksploatacji. Zasięg w trybie elektrycznym w tym aucie wynosi do 62 km, co sprawia, że ten model idealnie sprawdza się w miejskich warunkach.


Napęd P300e łączy silnik benzynowy napędzający przednią oś oraz dodatkowy silnik elektryczny, który napędza tylną oś, zapewnia lepsze przyspieszenie i stabilność jazdy, a także możliwość poruszania się bez włączania silnika spalinowego.


Inspirowany designem Range Rovera, model Range Rover Evoque oferuje zelektryfikowaną wydajność, która łączy dynamiczne osiągi z ekologiczną jazdą. Innowacyjne rozwiązania w zakresie multimediów, systemów bezpieczeństwa oraz komfortu zapewniają, że kierowca i pasażerowie są zawsze na bieżąco i mogą cieszyć się maksymalną wygodą.

ZASIĘG ELEKTRYCZNY WLTP (DO)

61KM††
WLTP. Oczekiwany, realny zasięg do 47km.

EMISJA CO2 (OD)

33G/KM††
Zerowa emisja spalin w trybie EV.

CZAS ŁADOWANIA PUBLICZNĄ ŁADOWARKĄ (OD)

30MINUT
Szybkie ładowanie prądem stałym pozwala naładować akumulator od 0 do 80 procent w około 30 minut.

ŁADOWANIE DOMOWĄ ŁADOWARKĄ AC (OD)

2GODZINY 12 MINUT
Do 100% przy użyciu domowej ładowarki 7 kW AC.

ELECTRIC HYBRID

Range Rover Evoque z napędem plug-in electric hybrid (PHEV) oferuje to, co najlepsze ze wszystkich światów, dzięki technologii hybrydowej łączącej silnik elektryczny o mocy 80 kW i silnik benzynowy Ingenium. W trybie elektrycznym można pokonać przeciętną dzienną trasę6, korzystając z certyfikowanego zasięgu do 62 km**.7
ELECTRIC HYBRID

Range Rover Velar — design, który napędza innowację

Range Rover Velar PHEV to SUV klasy premium, który wyróżnia się eleganckim designem, dynamicznym prowadzeniem oraz zaawansowaną technologią hybrydową. Jego napęd typu P400e pozwala na płynne przechodzenie między trybami jazdy elektrycznej i hybrydowej, umożliwiając pokonywanie dłuższych dystansów w trybie bezemisyjnym. Zasięg w pełni elektryczny wynosi do 64 km, co czyni to auto idealnym wyborem na ekologiczne podróże po mieście.


Niezwykły Range Rover Velar PHEV w wersji z 3-litrowym silnikiem w układzie PHEV o mocy 404 KM i momencie obrotowym 640 Nm zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 5,4 s. Ponadto inteligentny system rozdziału momentu obrotowego dostosowuje napęd do aktualnych warunków, zapewniając stabilność, “tylnonapędową charakterystykę” na asfalcie i przyczepność nawet w trudnym terenie.


Napędzany technologią hybrydową i wzbogacony o najnowsze funkcje zapewniające dobre samopoczucie i w pełni połączony system infotainment. Range Rover Velar to model, który uosabia wizję przyszłości i bezkompromisowe podejście do innowacji.

Najczęściej zadawane pytania

OTWÓRZ

Duży SUV a zużycie paliwa?

Jaki duży SUV z dobrym silnikiem benzynowym wybrać?

Co to jest turbodziura?

Jakie są oszczędne silniki benzynowe?

Jakie hybrydy PHEV z silnikami benzynowymi mają największy zasięg?

Uwaga: Wymienione w niniejszym artykule funkcje i dane mogą być dostępne tylko w określonych wersjach wyposażenia. Szczegóły dotyczące dostępności elementów wyposażenia, funkcji, warunki gwarancji oraz aktualne dane techniczne dostępne są u autoryzowanych dealerów.