Nowy Range Rover to bez wątpienia jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów w historii. Jego zaawansowane rozwiązania inżynieryjne, opracowane przy wsparciu potężnych systemów komputerowych, wprowadzają inteligentne technologie, które wyznaczają najwyższe standardy luksusu.
Jedna z najbardziej pomysłowych nowych funkcji Range Rovera powstała dzięki niewielkiemu zespołowi inżynierów, którzy zaczęli od prostych zawiasów i płyt MDF zakupionych w lokalnym sklepie dla majsterkowiczów. Wszechstronna podłoga bagażnika, będąca prawdziwym arcydziełem funkcjonalności i wygody, obejmuje innowacyjny pakiet Tailgate Event Suite – idealne miejsce do relaksu na świeżym powietrzu. Choć pierwszy prototyp przypominał bardziej szkolny projekt, dziś stanowi imponującą, przemyślaną funkcję luksusowego pojazdu
Został on opracowany przez Senior Programme prowadzony przez Emily Booker i jej niewielki zespół, w skład którego wchodzą absolwenci. Rezultatem jest unikalna funkcja, która pomaga utrzymać przedmioty schowane w (ogromnym) bagażniku Range Rovera w zasięgu ręki, oferuje zadziwiającą elastyczność i jest również idealna do przechowywania mokrego i zabłoconego sprzętu (gdy przygoda kusi).
Technologia Land Rovera zawsze odgrywała ważną rolę w życiu Emily: „Mój dziadek był rolnikiem. Jako dzieci spędzaliśmy dużo czasu na jego farmie, gdzie miał starego Defendera. Zawsze uważałam, że to świetna zabawa. Naszymi rodzinnymi samochodami zawsze były Discovery. Moi rodzice mieli trójkę dzieci i potrzebowaliśmy przestrzeni”.
Emily zajmuje się projektowaniem produktów. Studiowała na Uniwersytecie Loughborough. „Poszłam na kilka wydarzeń Woman in Engineering i pomyślałam, że program dla absolwentów byłby dobrym miejscem do rozpoczęcia pracy. Poznałam kogoś, kto był na programie dla absolwentów JLR. Nigdy nie przyszło mi do głowy, że to, co studiowałam, pomoże mi w pracy nad rozwojem samochodów”.
Dołączyła do JLR 10 lat temu. „Większość absolwentów inżynierii to mężczyźni. Z pewnością zdarzało się, że byłam jedyną kobietą w pokoju. Potraktowałam to jako odpowiedzialność za zabranie głosu - tak, aby kobiecy głos został usłyszany”.
Emily szybko została liderem zespołu, a absolwenci zaczęli dla niej pracować. „Jako kobieta zajmująca się inżynierią, przyciągałam absolwentki. W ciągu ostatnich siedmiu lat zawsze pracowało dla mnie od dwóch do czterech absolwentek, a stosunek liczby kobiet do mężczyzn był bliski 50-50. Nastąpiła ogromna zmiana w liczbie kobiet w inżynierii i na stanowiskach kierowniczych”.
Kobiecy punkt widzenia miał istotne znaczenie przy opracowywaniu wszechstronnej podłogi bagażnika. Niższym osobom trudno było sięgnąć w głąb bagażnika Range Rovera. „Mój zespół szukał nowych funkcji dla nowego Range Rovera. Zaczęliśmy burzę mózgów i skupiliśmy się na przestrzeni ładunkowej. Zamknęliśmy się w pokoju na dwa pełne dni, aby zdystansować się od codziennej pracy. Często właśnie w ten sposób powstają najlepsze pomysły”.
Emily i jej zespół dokładnie przeanalizowali, jak użytkownicy korzystają z Range Rovera oraz z jakimi wyzwaniami się spotykają. "Początkowym pomysłem była przegroda umieszczona w tylnej części przestrzeni ładunkowej, aby ułatwić dostęp do przedmiotów. Potem przyszło nam do głowy, że można ją obrócić, tworząc wygodne oparcie w tylnej części bagażnika. W pewnym momencie rozważaliśmy nawet, by przekształcić ją w rampę dla psów. Naszym celem było uproszczenie życia użytkownikom i poprawa ich codziennych doświadczeń z pojazdem."
Większość osób nie zapełnia całej przestrzeni bagażowej. Zazwyczaj mają torbę do pracy, sportową, na zakupy, czy na krótki wyjazd. Elastyczna przegroda pomaga utrzymać te rzeczy w porządku i sprawia, że są łatwiej dostępne. Dla osób prowadzących aktywny tryb życia, przegroda świetnie sprawdza się również do oddzielenia zabłoconych butów i mokrego sprzętu sportowego od reszty bagażu. Dodatkowo, jej powierzchnia do wycierania jest znacznie praktyczniejsza niż korzystanie z dywanika."
Po złożeniu jest ukryty i zrównany z podłogą. Bardzo wąski po złożeniu (zaledwie 14 mm), nie zajmuje miejsca w bagażniku i nadal jest kompatybilny z pełnowymiarowym kołem zapasowym. Jako przegroda jest mocno zablokowany na swoim miejscu. Regulowane paski i suwaki mogą pomieścić wszystko, od butelki wina po duże torby na zakupy. Przełącznik umożliwia złożenie przegrody.
Pociągnij inny uchwyt, a ta sama przegroda, dzięki podwójnemu mechanizmowi, przesunie się w przeciwną stronę, tworząc oparcie tylnej klapy. Po zablokowaniu na miejscu staje się ona wygodnym oparciem dla Tailgate Event Suite, wykorzystującym unikalną, dzieloną tylną klapę Range Rovera. Ukryte luksusowe poduszki zapewniają dodatkowy komfort i wsparcie.
„Pierwszy prototyp, który stworzyliśmy, był dość prymitywny – użyliśmy płyty piankowej. W kolejnej wersji zastosowaliśmy płytę MDF i zawiasy kupione w sklepie dla majsterkowiczów. Choć był to prosty projekt, pozwolił nam stworzyć fizyczny model, a to miało ogromne znaczenie.”
Zwykła stolarka i metalowe zawiasy przekształcono w eleganckie, miękkie w dotyku wykończenia oraz zaawansowany mechanizm składania. Tym samym Range Rover wzbogacił swoją legendę o kolejny, wyjątkowy rozdział.