Podczas zakupu rodzinnego samochodu ilość miejsca stanowi szczególnie istotną kwestię. SUV 7-osobowy jest idealnym wyborem, który nie tylko zapewnia przestronne wnętrze, ale także przestrzeń bagażową. Land Rover ma jedną z najbogatszych ofert aut z dodatkowymi siedzeniami – od Discovery Sport i Discovery, przez Defendera, po model Range Rover. Sprawdź, jakie cechy powinien mieć samochód dla dużej rodziny.
Spis treści:
1. Land Rover – szeroki przekrój samochodów 7-osobowych
2. Samochód dla dużej rodziny – wykorzystanie dodatkowych siedzeń
2.1 Defender – nietypowy układ siedzeń, wysoka praktyczność
2.2 Discovery Sport i Defender 110 – dla rodzin z dziećmi
2.3 Discovery i Range Rover – komfort dla 7 osób
2.5 SUV 7-osobowy z kompletem wygód
3. Samochód 7-osobowy typu SUV i właściwości terenowe
4. Najczęściej zadawane pytania
4.1 Jakie auto 7-osobowe wybrać?
4.2 Czym się kierować wybierając samochód dla dużej rodziny?
4.3 SUV 7-osobowy dla dużej rodziny – czym powinien się wyróżniać??
Land Rover to jeden z rynkowych liderów, jeśli chodzi o komfort podróżowania w dużym gronie. W rozkładane fotele mogą zostać wyposażone m.in. wszechstronny SUV Discovery Sport, niezłomny Defender czy luksusowy Range Rover.
Zobacz, który model będzie dla Ciebie najlepszy, jeśli chodzi o częstotliwość jeżdżenia z kompletem pasażerów.
Model | Liczba miejsc | Na jakiej trasie będzie najbardziej komfortowo |
Defender 90 | 5 + 1 | Krótkiej |
Defender 110 | 5 + 1 lub 7 | Krótkiej lub długiej |
Defender 130 | 8 | Krótkiej i długiej |
Discovery Sport | 5 + 2 | Krótkiej (dorośli), długiej (dzieci) |
Discovery | 7 | Krótkiej i długiej |
Range Rover | 7 | Krótkiej i długiej |
Jeśli zastanawiasz się, który model z rozkładanymi fotelami wybrać, przemyśl, do czego dodatkowe siedzenia będą wykorzystywane. Weź pod uwagę czynniki, takie jak:
SUV dla rodziny nie musi mieć 7 miejsc, żeby być ergonomiczny. Jeżeli standardowo autem podróżuje do 5 osób, a tylko okazjonalnie potrzebujesz przewieźć dodatkowego pasażera, dobrym wyborem może być model z układem foteli 5 + 1.
Taka opcja dostępna jest w Defenderze 90 i 110. Co ciekawe, fotel dla szóstej osoby nie jest schowany w bagażniku, a pośrodku w pierwszym rzędzie. Gdy się go rozłoży, z przodu mogą podróżować kierowca i dwoje pasażerów.
Co więcej, fotel jest praktyczny nawet wtedy, gdy jest złożony. Zmienia się wtedy w podłokietnik z dwoma uchwytami na napoje.
Układ siedzeń 5 + 2 to idealne rozwiązanie, kiedy samochodem okazjonalnie jeździ komplet dorosłych bądź auto często służy do przewozu dużej grupy dzieci. Jeżeli fotele ostatniego rzędu nie są używane, możesz je schować w podłodze bagażnika.
Discovery Sport to samochód rodzinny, którym na co dzień wygodnie może podróżować kierowca i 4 pasażerów. W razie potrzeby zmieni się w SUV-a 7-osobowego. Młodszym pasażerom w trzecim rzędzie będzie wygodnie nawet na długich dystansach. Dorośli będą podróżować komfortowo na krótszych trasach. Nawet przy komplecie pasażerów kompaktowy SUV premium Discovery Sport może przewieźć 157 l bagażu wg standardu DIN (115 l w standardzie VDA)*.
Jeżeli oczekujesz od samochodu rodzinnego większych zdolności terenowych (np. z powodu częstych wyjazdów na kajaki, narty, kempingi w środku lasu), alternatywnym modelem z fotelami 5 + 2 będzie Defender w dłuższej wersji, czyli 110. Przy 7 pasażerach bagażnik ma tutaj pojemność 231 l DIN (160 l VDA).
Trzeci rząd siedzeń, który zapewnia taki sam komfort i przestrzeń jak pozostałe fotele, to rzadkość nawet wśród luksusowych SUV-ów premium. Marka Land Rover oferuje aż dwa takie modele.
Pierwszym z nich jest Discovery. Wygodne warunki również dla dorosłych pasażerów zostały osiągnięte dzięki tzw. układowi stadionowemu. Każdy kolejny rząd znajduje się wyżej w porównaniu z poprzednim, co zapewnia więcej przestrzeni na nogi.
W dziedzinie przestronności wśród SUV-ów 7-osobowych nie ma sobie równych Range Rover LWB (z przedłużonym rozstawem osi). Samochód wyposażono w komplet pełnowymiarowych foteli. Każdy z nich pozwoli wygodnie podróżować nawet rosłym osobom (warunki będą komfortowe dla min. 95% populacji dorosłych mężczyzn).
Mierzący imponujące 5,358 mm od przedniego pasa do koła zapasowego, Defender 130 przykuwa uwagę zarówno w terenie, jak i na drodze. Z trzecim rzędem siedzeń, Defender 130 oferuje najlepszą w swojej klasie przestrzeń dla maksymalnie ośmiu pasażerów. Wewnątrz znajdują się unikalne detale, przesuwany dach panoramiczny, a dodatkowy szklany dach, unikalny dla Defendera 130, zapewnia pasażerom trzeciego rzędu przyjemne poczucie przestrzeni.
Gdy będziesz wybierać samochód 7-osobowy, zwróć uwagę na to, w jakich warunkach mogą podróżować pasażerowie ostatniego rzędu. Nie chodzi tylko o przestrzeń, ale również o dostępne dla nich wyposażenie.
Land Rover tworzy samochody z myślą o komforcie wszystkich podróżujących. Przykładowo – w rodzinnym SUV-ie Discovery Sport osoby jadące na dodatkowych fotelach mają dostęp do portów USB do ładowania urządzeń elektronicznych w trakcie jazdy. W ostatnim rzędzie został też zainstalowany osobny nawiew klimatyzacji.
Range Rover zapewnia wszystkim podróżnym taki sam luksus bez względu na zajmowany fotel.
W trzecim rzędzie do dyspozycji są podłokietniki, schowki, porty USB i oświetlenie do pracy. Fotele są regulowane elektrycznie i podgrzewane, a zamki pasów bezpieczeństwa podświetlane. Temperaturę można dopasować do indywidualnych upodobań, ponieważ Range Rover LWB w wersji 7-osobowej ma 4-strefową klimatyzację.
Nie każdy SUV 7-osobowy jest prawdziwym autem sportowo-rekreacyjnym. Wiele z nich ma po prostu nadwozie przypominające terenówkę, ale pod względem parametrów jezdnych czy wnętrza bardziej przypominają vany lub podniesione kombi. Mają często napęd tylko na przód i lepiej nadają się do wjeżdżania na krawężniki niż do pokonywania leśnych duktów.
Dla Land Rovera dobre właściwości terenowe to element dziedzictwa. Modele marki zapewniają komfort klasy premium i dobre osiągi na zwykłych drogach, ale pozwolą Ci również bezpiecznie pokonać zaśnieżoną trasę w górach, wjechać na błotniste wzniesienie czy dotrzeć do celu polną drogą z głębokimi koleinami. Jest to zasługa napędu na wszystkie koła oraz systemu Terrain Response, który automatycznie dopasowuje ustawienia auta do warunków.
Discovery Sport to rodzinny SUV 7-osobowy wyposażony w m.in. w systemy Hill Descent Controll (ułatwia zjazd ze stromych wzniesień) i All Terrain Progress Controll (pomaga w utrzymaniu stałej prędkości w warunkach terenowych).
Flagowy Range Rover ma z kolei układ czterech kół skrętnych, dzięki czemu jego średnica zawracania wynosi mniej niż 11 metrów. Możliwości terenowe zwiększają systemy Terrain Response 2 oraz Dynamic Response Pro (predykcji drogi), które współpracują z elektronicznie sterowanym zawieszeniem pneumatycznym.
Defender to już prawdziwa legenda, jeśli chodzi o terenówki. Również w wersji z 6, 7 lub 8 miejscami potrafi pokonać najtrudniejsze przeszkody. Systemy Terrain Response, Hill Launch Assist (układ wspomagania ruszania pod górę), All Terrain Progress Control (terenowy tempomat) czy głębokość brodzenia do 900 mm to tylko niektóre z jego licznych atutów.